söndag 24 maj 2020

Västsvensk toppolitiker erkänner sexköp

'
Västsvensk toppolitiker erkänner sexköp
Det va väldans sicket rännande de va på alla dessa lönnbordeller- poliser politiker och kändisar etc.... snart får väl viruset covid-19 skulden...??!

Kommunstyrelsens ordförande i Kungsbacka, Hans Forsberg, M, har erkänt sexköp och lämnar nu alla sina politiska uppdrag.
Enligt uppgifter till GT ertappades Forsberg vid ett polistillslag i en välbärgad stadsdel i Göteborg på lördagskvällen.
– Jag är väldigt ångerfull, men beredd att stå för mitt misstag, säger Hans Forsberg i ett pressmeddelande.
Partiet tar nu kraftfullt avstånd.
– Det är helt oacceptabelt. Förtroendet är förbrukat och han måste nu lämna sina politiska uppdrag, säger partisekreterare Gunnar Strömmer. 
Enligt pressmeddelandet har Forsberg, som varit kommunstyrelsens ordförande i Kungsbacka under drygt fem år, accepterat ett strafföreläggande för köp av sexuell tjänst. 
Partiet tar kraftfullt avstånd både från centralt och regionalt håll. 
Partisekreterare Gunnar Strömmer kallar sexköpet oacceptabelt och menar att Hans Forsberg förtroende är förbrukat. 
Mikaela Waltersson, förbundsordförande för Hallandsmoderaterna, instämmer. 
– Jag fick ett telefonsamtal i dag från Hans Forsberg där han erkänner detta och med anledning av den situationen lämnar han alla sina politiska uppdrag för Moderaterna.
Waltersson säger vidare att agerandet är helt oacceptabelt.
– Jag tycker givetvis att det han har gjort är helt oacceptabelt. Det står helt emot den värdegrund vårt parti har. I dag har jag som förbundsordförande för Halland också hanterat Hans avsägelser för sina politiska uppdrag.
Till TT säger Walterson att ”Hans har gjort en olycklig grej under helgen som vi som parti givetvis inte kan acceptera”.

”Jag är väldigt ångerfull”

I ett pressmeddelande uttalar sig Hans Forsberg så här:
– Efter det som hänt har jag inte längre förtroende i partiet och är beredd att ta konsekvenserna. Jag är väldigt ångerfull, men beredd att stå för mitt misstag.
Det är en allians bestående av Moderaterna, Centerpartiet, Kristdemokraterna och Liberalerna som styr Kungsbacka kommun.
Kommunalrådet Ulrika Landergren, L, säger så här om Forsbergs agerande:
– Det är oförlåtligt det han har gjort. Jag tycker också att det är väldigt tragiskt. Han tar nu konsekvenserna och lämnar sitt uppdrag, vilket är logiskt.
Fredrik Hansson, C, tar tillfälligt över posten som kommunstyrelsens ordförande.Foto: PRESSBILD/KUNGSBACKA KOMMUN
Kommunalrådet Ulrika Landergren, L, kallar Forsbergs agerande för ”oförlåtligt”.Foto: PRESSBILD/KUNGSBACKA KOMMUN
Nu kommer Moderaterna i Kungsbacka ta fram en efterträdare. Till TT säger Mikaela Waltersson att det kommer ta några veckor innan partiet landar i frågan.
Det blir Fredrik Hansson, C, som tillfälligt får ta över som kommunstyrelsens ordförande.
– Jag som förste vice ordförande i kommunstyrelsen tar över som kommunstyrelsens ordförande tills Moderaterna har utsett en efterträdare som väljs av fullmäktige. Hur lång tid den processen kommer ta vet jag inte. Nästa möte i fullmäktige har vi på mitten av juni, men jag vet inte hur snabbt processen kommer gå, säger Hansson.

Ertappades vid polistillslag

Enligt Göteborgs-Posten ertappades Forsberg vid ett polistillslag mot en misstänkt bordellverksamhet i Göteborg på lördagskvällen. Det ska ha varit en inringare som misstänkte att det handlade om prostitution då det varit spring i en lägenhet den aktuella kvällen. Kvinnan som politikern köpt sex av uppges komma från Östeuropa, skriver Göteborgs-Posten vidare.
Enligt uppgifter till GT skedde tillslaget exakt 23.01 i en av Göteborgs mest välbärgade stadsdelar med såväl lyxiga villor som lägenhetshus i området.
Hans Forsberg har tidigare varit i blåsväder. Då, 2017, gällde det ett kritiserat bygglov i ett känsligt område i Onsala. Enligt lokaltidningen Kungsbacka-Posten valde byggnadsnämnden att säga ja till de omstridda byggplanerna, trots protester från såväl grannar som kommunens egen miljöförvaltning.
Moderaternas presstjänst hänvisar alla frågor till Mikaela Waltersson.
GT söker Hans Forsberg för en kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar