söndag 24 maj 2020

Under mina 25 år i Sverige har jag insett att regeringstjänstemän är starkt emot mot sanning också emot ärlighet.

Under mina 25  år i Sverige har jag insett att regeringstjänstemän är starkt emot mot sanning också emot  ärlighet.
Det som är idag svårt för politikerna i Sverige det är ärligheter.
om du är en ärlig människa då dem kommer att bli emot dig.
om du är en lögnare eller en lurig människa  då svenska myndigheter har stor respekt för dig och lyssnar gärna på dig, om du är en ärlig människa det är ju ett röd linje för dem politikerna dem är ju emot dig det visste jag under 25 år i Sverige.
Hur kommer det sig att antal försvunna och tappade pass och UT-kort bland migranter är högre än svenskar?
Helt klart att många av dessa handlingar kommer till användning, människosmuggling. Det finns inget legalt sätt att komma åt brottet, svenska lagstiftare är generellt likgiltiga inför detta. Åtgärder borde vara:
- Grundlig utredning av omständigheter,
- En karantän av flera år av få ett nytt UT-kort eller pass,
- Förlängning av tillgodoräknandet av kvalifikationstiden för svenskt medborgarskap,
- I vissa uppenbara fall återkallelse av uppehållstillstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar