måndag 11 maj 2020

Jag tänkte skriva en rad om min situation och enligt tre olika beslutet gav mig att veta jag har ingen rättigheter i Sverige


Jag tänkte skriva en rad om min situation och enligt tre beslutet gav mig att veta jag har ingen rättigheter i Sverige därför att jag är inte islamister eller jag är inte isis medlem , det är dem som har mest rättigheter i Sverige, även ayatollorna bestämmer idag i den svenska riksdagen. 


Efter mina undersökningar det gav väl rätt att denna lagen och regler som i Sverige en del av myndighetens personalen talar om gäller inte alla och alla lika inte värde , denna lagen gäller bara en del inte alla.
Folk bodde i Danmark redan från sista januari har fått hjälp  normala utan att personen bli frågade, men inte jag, den som är konstiga så att min handläggare som lider av starka mytomani skrivit i ett lögnaktiga brev att Samuel missade ett arbete det har jag skrivit med väldigt tydligt bevis att hon ljuger. 
 så ni kan klicka här för att veta mer om deras lögnaktigheter . 
I ett annat brev skrivit i beslutet att den 21.11.2018 jag har fått ett brev så att jag nekade att söka intyg via malmö stad, Jag video inspelade dagen efter den 22.11.2018 torsdagen ringde jag via min mobil till Madeleine Olsson som varit min handläggare via sos och har berättat för henne så att jag har fått ett meddelande från min handläggare på arbetsförmedlingen samtidigt kopia av meddelande via min e-post till Madeleine Olssons e-post.
 När jag pratade med Madeleine hon lovade mig så att kontakta mig så fort för att lösa det, men hon har aldrig hört av sig, sedan jag gick själv till jobb Malmö som idag heter AMA för att själv diskutera med dem jag fick träffa sektionschefen det finns video inspelade fredagen den 2018.11.23 Han var en trevlig man frågade mig vad kan han hjälpa till då jag berättade för honom så han svarade mig Samuel du måste först kontakta din sos handläggare och han, hon kontaktar oss så vi tar beslut så att gå vidare med arbetsvägs hjälp med dig just nu vi kan tyvärr inte göra någonting innan  vi skulle få brev från din sos handläggare.  Då samma dag  ringde igen till min sos handläggare och lämnade till henne ett röst meddelande, men tyvärr fick aldrig svar. 
Jag gick på eductus fick praktik via eductus  på Jula den 2017.03.08 i 6 veckor jag har väl mycket starka bevis om hade en liten kamera som köpte i Österrike  man kan inspela mer än 48 timmar utan att batteri bli slut jag hängde med min byxa fickor hela tiden på mat salen alla diskussionen är inspelade om jag bli frågad av någon kan publiceras här, jag har varit hela tiden på god tid på arbetsplatsen.
klicka här  eller klicka här

onsdag 03.10.2018
Hej Madeleine hoppas att allt är bra med dig.
Arbetsförmedlingen kräver intyg från malmö stad för att jag kunna återvända till jobb och utvecklingsgarantin eller får rättigheter så att gå på ett nytt utbildning som leda till ett arbete.
Kan du hjälpa mig?
jag ringde dagen efter, men kunde inte nå henne lämnade ett röst meddelande till hennes telefon svarare, men fick aldrig svar.


22.11.2018... 10:37
Hej Madeleine hoppas att allt är bra med dig.
Jag har fått ett brev från min handläggare på arbetsförmedlingen som heter Drita Kolgjini
Hon har skrivit till mig om jag vill återvända till jobb och utvecklingsgarantin jag bör kontakta er för att få en intyg som ska sedan lämna till arbetsförmedlingen så att jag kunna återvända till min rättigheter, kanske jag kan få nytt utbildning som kan leda till ett arbete jag kom inte hit för att leva med bidrag jag vill ha ett arbete.
med vänliga hälsningar 
Samuel 
2018.11.22
Men har aldrig fått svar tills 2019 så ni kan söka inom min blogg och läsa även den 2019.11.30 jag hade rätt att bo kvar i denna lägenheten och bara hitta en vän till hyran var inte så dyra 7600 kronor, men socialtjänsten tvingade mig så att lämna lägenheten dem skulle hjälpa till så att få en tillfälliga boende, men dem sedan ville även inte svara mig 
 När en samling skrivs och skrivs för allmän ordning kallas den lagen.
Om lagen är en verklig lag måste den vara för alla
Eller lika med alla.
Och om denna lag är för vissa, så kallar jag det diskriminerande lagar.
Vi ser inga brott i själva lagens skrifter och stycken, endast personer i höga positioner bryter mot denna lag.
Om tidigare  kommer att dyka upp Jag fick jobb från Stockholm Tyresö  år 2010.07.01 fram till 2010.09.30
Meddelande från Pja Eklund till Raunuu Hej Raunuu har försökt att prata med Roban eller Krister, men kunde inte nå dem , så arbetsförmedlingen tog beslut så att återkalla samuel från detta jobb, ni ska skicka han hem. så  hela meddelandet kommer snart att dyka upp här inom kort
Om 2013 mellan 2013.06.29 till 2013.09.24 kommer också dyka upp med video inspelades alla video inspelade kan ge god resultat så att jag blev diskriminerade under tiden.

Det finns väl mycket starka bevis hur sos arbetare kränkte och föraktade mig och min familj allt är inspelades
From Raunnu ...     2010.09.23:: 10:44 :12  Thursday
To samuelku32@yahoo.se
Hej Samuel.
Jag pratade med Roban och Krister om återkallande från din handläggare på arbetsförmedlingen i Karlstad.
Roban har sagt dem på arbetsförmedlingen tycker att Samuel är en ateist och kan vara en kommunist.
Pja Eklund skickade ett lite meddelande att hennes chef har krävt henne så att vi skulle säga till dig vi har dåligt arbete,
här under står här under
From Pja Eklund to Raunnu.
Hej Raunnu ni ska skicka samuel tillbaka.
många har skrivit under ett brev till oss och vi diskuterade med Roban det är ok bara säg till Samuel han kan inte jobba längre hos er, eller bara ni själv på hitta en sak så att han inte kunna märka händelsen.
mvh Pja Eklund arbetsförmedlare
Karlstad
Besöksadress
Östra Torggatan 5

Postadress
Box 237
651 06   Karlstad
Jag har ringt till Madeleine olsson flera gånger och har bett henne så att skaffa en intyg från malmö stad så att jag skulle återvända till jobb och utvecklingsgarantin.
 Alla samtalet som jagde hade med Madeleine olsson och Hannele landen  är inspelades vid frågor jag kan publicera alla för att svenska domstolen veta att hur  dem inom socialtjänsten med några inom arbetsförmedlingen diksriminerade mig slutet av  2016 fam till  2019.
Även jag har en video hur Madeleine Olsson UNO kränkte och ord angrep mot mig framför ett små barn och sedan dem kallar sig så att dem tänker barnens rättigheter med eras lögnaktiga sagor.
Jag har också flera video inspelade hur Gustav norin och mirza ceric ordangrepp mot mig framför barnet, vid frågor kommer att publiceras




Socialen har gjort avslag för min ansökan för ekonomiska hjälp  de  slutat att hjälpa mig ända saker kvar för mig så att vända mig till FN UNHCR för att söka asyl i ett annat land.
det är ny under läs noggrant 
SKADESTÅNDSANSPRÅK MOT STATEN MED HÄNVISNING
TILL ARBETSFÖRMEDLINGENS ÅTERKALLELSE AV
ANVISNING TILL ARBETSMARKNADSPOLITISKT PROGRAM
Justitiekanslerns beslut
Justitiekanslern avslår Samuel  anspråk.
Ärendet
Bakgrund
Arbetsförmedlingen beslutade den 17 augusti 2017 att återkalla Samuel anvisning till jobb- och utvecklingsgarantin. I oktober 2018 begärde

Samuel  att han på nytt skulle anvisas till programmet. Arbetsförmed-
lingen beslutade den 21 november 2018 att anvisning inte skulle ske.

Anspråket m.m.
Samuel  har begärt skadestånd av staten på den grunden att
Arbetsförmedlingens beslut varit felaktiga.
Arbetsförmedlingen har med ett eget yttrande lämnat över anspråket hit.
Samuel  har yttrat sig över vad Arbetsförmedlingen har anfört.
Justitiekanslerns bedömning
Den rättsliga regleringen

Enligt 3 kap. 2 § 1 skadeståndslagen ska staten ersätta personskada, sak-
skada eller ren förmögenhetsskada som vållas genom fel eller försummelse

vid myndighetsutövning i sådan verksamhet som staten svarar för.
Staten bär inte något strikt skadeståndsansvar för ofullkomligheter i den
statliga verksamheten. Liksom övriga regler i skadeståndslagen innebär
3 kap. 2 § ett ansvar för styrkt vållande. Bedömningen av om en myndighet
har varit oaktsam ska vara objektiv. Vid den bedömningen är det av stor vikt

vad för slags regel, norm eller princip som har åsidosatts, vad dess norm-
skydd omfattar och vilka risker felet eller försummelsen innebär. Det är inte

Postadress Gatuadress Telefon (växel) E-post
Box 2308 12 010-47593 00 justitiekanslem.se
103 17 STOCKHOLM

2
tillräckligt att en domstol eller annan myndighet har gjort en bedömning av
en rätts- eller bevisfråga som kan ifrågasättas eller kan kritiseras för sitt

ställningstagande i en fråga där det har funnits utrymme för olika bedöm-
ningar. I regel är det endast rena förbiseenden av en bestämmelse eller upp-
enbart oriktiga bedömningar som kan anses utgöra fel eller försummelse i

den mening som avses i 3 kap. 2 § skadeståndslagen. En helhetsbedömning
ska göras. (Jfr bl.a. rättsfallen NJA 1994 s. 194 och 654, NJA 2003 s. 285,
NJA 2007 s. 862 samt NJA 2013 s. 842 och 1210.)
Bedömningen i detta fall
Jobb- och utvecklingsgarantin är ett arbetsmarknadspolitiskt program
som riktar sig till långtidsarbetslösa och syftar till att genom individuellt

utformade åtgärder så snabbt som möjligt få in deltagarna på arbets-
marknaden (se prop. 2006/07:89 s. 50).

En anvisning till jobb- och utvecklingsgarantin får göras endast om den

framstår som lämplig både för den enskilde och ur ett övergripande arbets-
marknadspolitiskt perspektiv (9 § tredje stycket förordningen om den arbets-
marknadspolitiska verksamheten). En anvisning ska återkallas vid missköt-
samhet eller om det i övrigt finns särskilda skäl (15 § första stycket förord-
ningen om jobb- och utvecklingsgarantin).

Högsta förvaltningsdomstolen har i rättsfallet HFD 2019 ref. 28 uttalat att
jobb- och utvecklingsgarantin inte är tänkt att utgöra ett mer långsiktigt

stöd för personer som befinner sig utanför arbetsmarknaden. När Arbets-
förmedlingen har gjort vad som ankommer på den, men utan att det har

resulterat i att deltagaren har fått ett arbete, kan ett fortsatt deltagande

inte anses ligga i linje med programmets syfte. Enligt Högsta förvaltnings-
domstolen bör då särskilda skäl för att återkalla anvisningen anses föreligga.

Av utredningen framgår att Samuel  under lång tid varit föremål för
insatser från Arbetsförmedlingen utan att det resulterat i att han fått ett
arbete. Arbetsförmedlingens bedömning att det därför funnits särskilda skäl
att återkalla anvisningen till jobb- och utvecklingsgarantin kan inte anses

felaktig eller försumlig på ett sätt som innebär att staten är skadestånds-
skyldig. Detsamma gäller beslutet i november 2018 om att ny anvisning till

programmet inte skulle ske. Samuel  anspråk ska alltså avslås.
Ärendet har föredragits aV .

u
i r 7,44,1


3

Upplysningar om överklagande m.m.

Justitiekanslerns beslut har fattats enligt bestämmelserna om statens frivilliga skaderegle-
ring som fmns i förordningen (1995:1301) om handläggning av skadeståndsanspråk mot

staten. Beslutet kan inte överklagas. Den som är missnöjd med beslutet kan väcka talan mot
staten i allmän domstol för att fa begäran prövad i den ordning som gäller för tvistemål.

Exp. till
Sökanden

Arbetsförmedlingen (dnr Af-2020/0003 5023)
http://rattvisanrealit.blogspot.com/2020/05/jag-tankte-skriva-en-rad-om-min.html
ursäkta vi kom inte hit för att bli föraktas
http://rattvisanrealit.blogspot.com/2020/05/ursakta-vi-kom-inte-hit-till-sverige.html
läs mer klicka på denna länken
http://rattvisanrealit.blogspot.com/2020/05/hej-har-ni-kan-lasa-daniela-cotolans.html
Jag blev diskriminerade flera gånger i Sverige jag vill bara beskriva tre gånger om det som finns redan bevis om.
Alla händelser kommit krav från iranska ambassadör i Stockholm för att arbetsförmedlingen skulle vara så elaka mot mig och diskriminera mot mot mig.
Därför att det finns många personer med iranska bakgrunder också med kurdiska nationaliteten som har inbjudit iranska ambassadör till Karlstad i kronoparken det kommer mer information i framtiden med bevis.
Jag har hämnat  tre gånger i  diskrimineringen i Sverige.
Karlstad mellan augusti 2010 som min handläggare med några återkallade mig från ett arbete i från Stockholm enligt berättelse från Raunuu som varit min arbets ledare.
2 arbetsförmedlingen gav ord till en kvinna som hete Mona moen tidigare jobbade denna kvinnan inom kriminalvården, hon slutade från kriminalvården och fick jobb inom arbetsförmedlingen i Karlstad.
Jag började den 2013.06.01 på skogsstyrelsen, då det finns flera video som jag kunde inspelas,  vi skulle vaccinera oss mot fästingar, men när  gick jag fram frånbörjan liz sa är slut, men jag  såg det fanns i rumt och vaccinerade andra med svenska bakgrunder, men inte mig.
Vi var på väg till arbete från  3 dagar som jag började på skogsstyrelsen parktik, Då Liz samuel vi har redan en person med invandrare bakgrund som heter Kujitim han är från Albanien  vi brukar inte anställa fler  folk med invandrare bakgrunder vi anställer bara en av två inte mer du bör prata med din handläggare på arbetsförmedlingen. Då jag skickade ett brev till min handläggare som var en ung tjej och berättat för henne så dem säger så här, dem vill ju inte anställa mig därför att dem har redan en person med invandrare bakgrund.
Då hon svarade så Samuel du kan fortsätta med din praktik därför att dem har ju utbildning också under praktik tiden du kan lära dig mer om ditt arbete så , vet inte jag ska prata med min chef sedan åter kommer till dig, men hon har aldrig hört av sig för att svara på mina frågor.
Då jag hade möte båda med chefen Bengt Danielsson också några gånger med Liz och arbetsförmedlingen under min praktik tiden, Den 2013.09.24 hade tid med Bengt Danielsson och lis dem sa vi kommer inte att anställa dig, vi har sagt frånbörjan så att vi har redan en person med invandrare bakgrund vi vill inte anställa mer folk med invandrare bakgrund mer än en person tyvärr.
Men det var som är konstiga flera personer där som hade gjort mycket sjuka saker fick ansällas, men inte jag  lenart slåg bilen och gjorde helt sönder bilen  han blev arg på bilen och gjorde massor sjuka saker fick gå vidare, men inte jag, kuijtim och mickael bråkade oc slåg varandra med hårda slagsmåll, men fick gå vidare, men inte jag..

 Just nu folk bor i Danmark fick ekonomiskt hjälp, men inte jag då jag har ingen plats i Sverige därför att ayatollorna bestämmer i Sverige därför att jag är medlem med pmoi.
3 Jag blev diskriminerade igen den 2017.08.17 fram tills ännu
3 diskriminerings dem avstängde mig från jobb och utvecklingsgarantin från 2017.08.17 fram tills idag är 4 år under diskrimineringar i Sverige.
Jag varit med eductus och där varit på en praktik plats via jula år 2017.03.08 fram till 2017.04.13
jag har varit  på god tiden alltid var skötsam båda för arbets tid även för arbete allt är via en dold kamera inspelades för säkerhets skuld.
Jag  har mycket information om arbets platsen det kommer att dyka upp på god tiden.
Arbetsförnederingen kallade mig till en möte den 2017.08.17 klockan 13:00 träffade fyra anti semitiska kvinnor då dem sa det är myndidighetens beslut du ska bli avstängt från jobb och utvecklingsgarantin från idag tills idag som är 2020.06.08 är fortfarande jag är avstängt från socialhjälpen från allt i Sverige.



From Raunnu ...     2010.09.23:: 10:44 :12  Thursday
To samuelku32@yahoo.se
Hej Samuel.
Jag pratade med Roban och Krister om återkallande från din handläggare på arbetsförmedlingen i Karlstad.
Roban har sagt dem på arbetsförmedlingen tycker att Samuel är en ateist och kan vara en kommunist.
Pja Eklund skickade ett lite meddelande att hennes chef har krävt henne så att vi skulle säga till dig vi har dåligt arbete,
här under står här under
From Pja Eklund to Raunnu.
Hej Raunnu ni ska skicka samuel tillbaka.
många har skrivit under ett brev till oss och vi diskuterade med Roban det är ok bara säg till Samuel han kan inte jobba längre hos er, eller bara ni själv på hitta en sak så att han inte kunna märka händelsen.
mvh Pja Eklund arbetsförmedlare
Karlstad
Besöksadress
Östra Torggatan 5

Postadress
Box 237
651 06   Karlstad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar