fredag 3 maj 2019

Vad är socialtjänsten i Sverige, vad borde dem göra ? och vad gör dem idag? snart ni ska se min video


Vad är socialtjänsten i Sverige och vad gör egentligen socialtjänsten i Sverige?   snart ni ska se min video .
Socialtjänsten i Sverige syftar till att täcka upp arbete i barnhem mot barn. Man ska inte skiljas på svenska goda myndigheter det som brukar hända inom socialtjänsten det är bara dem personerna som bär dåliga åsikter och utnyttjas lag och regler för sina skulder,
Och lägg mer tryck på familjen för att hålla tyst vad som har hänt med deras barn på förskolan. Allt som händer mot barn på förskolor socialtjänsten som ger ord till pedagogerna så att illa behandla barn på förskolor.

, man ska inte vara dåliga jag har faktiskt fick mycket hjälp av socialtjänsten  man borde ha samvete alla socialtjänsten är inte dåliga, det är fel att man beklaga socialmyndigheten, tyvärr vi beklaga dem dåliga människor som lyckade få jobb inom socialtjänsten och försöker så att använda  lag och regler för sina skulder mot andra.. Jag fick väl många gånger mycket föraktande och kränkande bemöta via socialtjänsten. Samtidigt jag träffade väl goda människor också via socialmyndigheter



Socialtjänsten finns i varje kommun i Sverige och har till uppgift att ge stöd och hjälp till de som bor i kommunen. Sos har ett särskilt stort ansvar att skydda och ge stöd till barn och ungdomar. De som arbetar på socialtjänsten kallas ofta för socialsekreterare. De är vana vid att möta personer i svåra situationer.
Är det socialtjänsten som stor uppe, ja men om det finns en eller flera personer som anställda inom socialtjänsten där kan bära rasistiska eller nazistiska kan deras chef reagera på vad dem gör?
nej det tror jag inte tvärtom dem kan påverkas andra sina arbetskamrater och göra annat som det som ska va.. År 2015 hade praktik på pandoru hobby  en kvinna jobbade där en dag på lunch tiden  kvinnan hade polska bakgrunden, vi satte tillsammans och ätit lunch  vi pratade om jobb och lite hur arbetsförmedlingen funkar faktiskt på den tiden jag försvarade båda arbetsförmedlingen och socialtjänsten, då hon skrattade och sa vet du samuel igår en person från socialen pratade med lena om dig och har sagt väl massor sjuka saker om dig,,, jag svarade kvinnan jag vet inte vad hon eller personen har sagt mot mig i så fall jag gör mitt jobb på praktiken och jag tror inte att dem komma att anställa mig  därför första dagen som jag började Jimmy har sagt samuel du och fyra personer till kommer inte att anställas hos oss ni kan bara praktisera hos oss så att träna truckförare.
år 2017 började praktisera hos jula via eductus så att dem lovade mig att anställa mig, Katarina  som hade ansvarig för anställningar kom sa samuel du är väldigt duktiga att ta emot kunder och hjälper bra kunder många kunder är nöjda med ditt hjälpsamma inom vår butiken.  En dag kom  två kvinnor en av kvinnorna från socialen och hade turkiska bakgrunden, då jag blev nyfikna över varför dem frågade mig hur många dagar så att min praktikdagen bli slut, jag gick efter dem ,, då dem alla tillsammans gick till chefen rum där dem började pratade med varandra  en del handlade om mig, kvinna som kommit från eductus sa ingenting, men kvinnan som kom från socialtjänsten sa  vi som jobbar på socialen tycker inte att ni skulle anställa samuel hos er vi tycker att han ska vara på ordning och vi ska på pressa honom, då chefen blev nyfiken och sa varför det är dålig tycker jag, men när ni säger så okej när samuel ska sluta vi säger han kan inte få jobb hos oss.
Sedan jag diskuterade med Tomas och berättade för honom jag har hört när gick jag så att dricka vatten, då ´Tomas lovade mig så att prata med chefen eller Katarina så att reda på varför socialtjänsten lägger sig så djupt i vanliga folkets liv, då Tomas blev förbannat över denna diskussionen som dem hade med chefen, då en av flickorna fick prata med chefen och har berättat för mig det var socialtjänsten som ville inte att jag bli anställa på jula.
Då några dagar till var en eftermiddagen kom p,, larsson och pratade med Carolina  det finns video om.... 15 dagar kvar att min praktikdagar bli slut det var en fredag eftermiddag  kom en man och en kvinna dem gick in i Carolina rum då jag hade en sak och det var hundarna som en sak som jag kunde närma mig till dem jag hängde min ljudinspelare på hundens halsband då hunden gick in och ´jag kunde så fort när dem skulle säga hejdå och gå ut, då gick jag till hundarna och tog liten kameran så dem filmerna ska visa i en fri lokal i malmö.. även  år 1998 gick jag med Timme berisha birgitta och marlese på arbetsförmedlingen i Tibro, då malrese blev väl otrevlig jag fick dålig bemötande  då när vi skulle gå ut hon framför dem andra sa det är birgitta och timma som har sagt det dåliga saker om dig samuel. om det berättelse , mellan 1998 och 2000 gick jag på en utbildningen som kallas Arcus education där läste vi datorer och word program arbetsträning, då en dag l malek kom och sa  varför socialpersonalen hattar dig dem sa massor saker om dig, men vi tycker inte att det är sant det finns väl ingen sanningen som man kan leta på dem,,, 
Jag fick väl dåliga och föraktande bemötande inom denna organisationens personalen,  slutet av 2016 och början av 2017 jag fick ett brev från arbetsförmedlingen Ulrika stenberg försökte som hon själv har sagt via telefonen som finns alla röstinspelade, att fixa jobb inom malmöstad ått mig jag fick ett papper som kallas anställnings papper då jag fyllde i och gick själv direkt till platsen och lämnade in en kvinna med arabiska bakgrunden satte sig vid ett bord där hon tog emot min anställningspapper då gick ut mer än 3 månade jag har inte fått något svar ja eller nej, då jag har bestämt så att åka till samma adress som jag lämnade in anställningspapper.  Då när gick jag fram då det fanns två kvinnor, Jag sa hej då dem svarade mig, hejsan hejsan vad kan vi hjälpa dig? Jag svarade jag har lämnat in ett papper som kallade anställningspapper jag skulle få jobb via malmöstad.
En av dem sa vänta här lite jag ska gå in och kolla andra stannade hos mig hade en dator med sig frågade mig vad har du för personnummer? då jag gav henne   då efter 3 minuter kom andra och  hon sa vill du dricka kaffe eller te det finns där då jag tog en kopp te satte mig bredvid dem två trevliga kvinnor på platsen ,Malmöstad anställnings enheten. En av dem kvinnorna sa samuel vi tog emot din ansökan, men tyvärr dem två personer made och hannele landen tyckte att vi ska inte anställa dig dem kallade i ordning, jag fattade inte vad menade dem i ordning, en av kvinnorna sa kanske hannele menade i deras psykiska tortyr det gör socialen, då en av kvinnorna var arg på socialtjänsten i malmö kunde spela in när min sos skr ringde till dem då gav mig vi inspelade alla samtalet.. 
En annan sak många inom socialtjänsten själva mår dåliga försöker så att kränka och förakta andra så att själv må bli bättre många spelar sig doktor fejk rollspel.. Den 2017.08.17 klockan 13:00 hade möte med den personen som bär nazistiska ideer som heter Hannele landen och tre kvinnor till på arbetsförmedlingen dem avstängt mig utan något orsak det hände efter att dem visste att jag är politiska aktivist, socialtjänsten madde och hannele spelade väl mycket roll mot mig så att gå med jobb och utvecklingsgarantin.  En sak till dem som har extremistiska åsikter och jobbar på socialtjänsten spelar väl mycket roll jag har väl mycket så att säga..
Men dem teorier som finns om socialmyndigheten är okej, men det som socialpersonalen gör också en del av  dem personerna som bär rasistiska och nazistiska åsikter som  gör hela tiden föraktande, kränkande  mot folk som dem tycker inte om.. idag många av socialmyndigheters personal på grund av att dem är emot att betala bidraget till folk med utländska bakgrunder om dem: Den som igår jag hörde av dem två personer är en på hittade och en form av paranoid som dem tänkte. 
Hej Marwa Faour, jag kontaktade dig tidigare ville ha förklaringar varför och ni skickade mig till portalen?
Inbox
x

Samuel Ku <samuel.ku35@gmail.com>
16 Mar 2018, 11:55
to Marwa.faour

Hej  Marwa Faour, jag kontaktade dig tidigare ville ha förklaringar från dig varför och ni skickade mig till portalen?
men fick aldrig svar  om du kan ta en titt på första pappret som ni skickade till mig det står att jag har rätt att  titta vilken profiler ni har skaffat om mig och vad ni har skrivit då om ni svarar inte då vi har uppfattning om dig och dem som ligger bakom kränkande  och föraktande ,,särbehandlingar.
Därför att jag tolkar som kränkande särbehandlingar . vid behöv 
vi kan polisanmälas 
med vänliga hälsningar 

Marwa Faour <marwa.faour@malmo.se>
16 Mar 2018, 12:46
to me
Hej Samuel,
Jag har försökt nå dig för att meddela dig att i samråd med din socialsekreterare avaktualiseras du från arbetsmarknadsavdelningen.

Vid frågor är du välkommen att kontakta din socialsekreterare.
Hälsningar
Marwa Faour
Arbetsmarknadssekreterare
MALMÖ STAD
Arbetsmarknads- och Socialförvaltningen
Arbetsmarknadsavdelningen
Kartläggnings- och vägledningsenheten
Nobelvägen 66
205 80 Malmö
Mob: 0732-3

Marwa.faour@

Personer som  lyckade så att ta sig in den socialmyndigheten så att arbeta  i en  socialförvaltning med rasistiska motiv är följande.
lögnaktiga för   Att skilja mellan familjer
förakt, förolämpning och kränkande. det betyder inte att hela myndigheten gör så, men dem är duktiga på hitta mot personen och sprida ut mellan sina arbetskamrater så att manen, eller kvinnan  tror inte på myndigheter och missnöjda med myndigheterna.

Dem lämnar felaktiga och lögnaktiga information om personen till sina chefer. Dem försöker att göra något så att personen bli arga så att kunna få stöd från sin chefen mot personen, till exempel säger det kommer bidragen på tisdagen, det kommer inte sedan kommer säger det kommer på måndagen då det kommer inte dem ibland använder bidragen som ett vapen mot folket, på andra sidan dem försöker att förhindra personen så att få ett arbete, Dem skickar massör sjuka information till arbetsgivaren mot personen.. 
En del av socialsekreterare i Sverige  som bär rasistiska och nazistiska åsikter så använder  lag och regler för sina skulder,, och gör så dem kallas kvinnan pratar med kvinnan, sedan kalla in manen och säger din fru har sagt så eller din man har sagt så, dem gör sådana saker för att skaffa konflikt i familjen.  Det som jag berättar allt är inspelade.
vilken journalist vill så kan få och titta på.
Sedan när blev det konflikter mellan män och kvinna då dem lägger sig i deras liv och utnyttjas situationen.
Eller dem går och letar efter personernas historia om dem har gjort för 15 eller 20 år sedan då dem kräver polisen så att förnya 

 brottsregister mot en av familjens medlemmar mot mannen eller kvinnan.  sedan dem kallar dem för kriminella,, 
Erfarenheter hur socialsekreterare bemöta människor, Dem är olika man kan träffa  godaste människor tills man kan möta dåligaste människor, dem som jag hade möte med, dem  uspelade sig som fejkdoktor, dem tror att folk som kommer till Sverige som flyktingar är dumma och  kan ingenting.

För mer information ni kan leta efter artiklarna som handlar om fak doctor game player i malmö sos,, man ibland för kränkande och föraktande bemöta av en del av socialsekreterare.
Det finns vissa personer inom sociala myndigheter som försöker att spela dubbelmoraliska  saker,
Dem  som använder lag och regler för sina skulder i första hand försöker att övertyga andra myndigheter som arbetsförmedlingen så att samarbeta med vanliga människor så att skaffa hinder för personens framtidens arbetssökningar, När dem har gjort sitt jobb och van då försöker att övertyga sina chefer så att personen är missnöjd med hela myndighetens systemet. 
När dem fick okej från sina chefer då dem på börjas mot personen, dem tycker på grund av det bidragen som dem betalar ut för familjen dem har köpt deras barnen och dem kan göra vad dem vill med deras barnen, om någon gång dem själva gav ord till förskolans persosnal så att illa behandla barnet då dem hota med socialtjänsten lagen mot familjen så att tystna ned familjen,  även chefen vet inte så mycket om det sakerna som händer därför att dem redan har övertygat sina chefer och dem kommit överens om det så att det är familjens fel.
Då på grund av det bidragen som dem betalar ut till familjen då använda denna bidragen som ett vapen så att kräva vad d och hur dem vill och på pressa familjen.
Dem  bara låta människor få ett arbete och skaffa inte hinder då folk kan  klara sig, år 2016 barnen bodde hos mig i 3 månader ingen frågade hur barnen mår småningom vi sökte bidrag för barnen många fejk doktor dykt upp det finns inspelade allt...

Jag inte gå inom hur gör dem och vilken avdelningar dem har och vad dem arbetar för, jag berättar bara en liten information som jag ser, 

Den som kvinnan berättade själv jobbade inom socialen i Skaraborg är viktigt, men  jag vill inte gå inom nu. 
Många personer som bär extremistiska ideer som jobbar inom sos är duktig på att på hitta och ljuga lögn och lögnaktiga sagor är deras ideer 
----------------------------------------
jag träffade tre personer som sökte skilsmässa, sedan dem ångrade sig och ville bo tillsammans igen. 
M: Vi sökte socialen så att kunna bo tillsammans igen. Dagen efter fick vi tid hos socialen.
M: hej mittnaman är m: och vill bo tillsammans igen med min man?
Socialsekreterare: jaha vi kan inte hjälpa er så att kunna bo tillsammans igen vi kan bara hjälpa er så att hur ni skulle skiljas er, din man pratade illa om dig hos oss vi tycker inte att det är bra att ni bo tillsammans igen det kommer inte att fungera bra.. 
M: ok.  då åkte hem ringde till sin man och berättade att sos berättade att han snackade illa om henne.
Då i.r.j  hennes man svarade nej har aldrig snackat illa om dig varför skulle jag göra det?
dagen efter I:R:J besökte hos socialen, och frågade varför ni sade att jag pratade illa om min fru? sosen svarade hon är sjuk borde träffa en psykolog därför att hon ljuger mycket.. men när personen inspelade och visade för sin man då dem visste det finns något som pågår lögnaktiga här..
mer information kommer med röst i framtiden. 

Då dem har sagt samma sak till hennes man och då hennes man uppfattade så att det finns en sak här kan inte vara sanningen.
Idag när man talar med folket många är arga på den kommunala förskolor på grund att det finns folk som lider av väldigt starka komplex som kan skada förskolors barn. Men dem gör ingenting utan förskolans chefers tillståndet så att misshandla och illa behandla barnen 
snart ska berätta mycket mer 
----------------------------------------

Socialtjänstens ansvar


Socialtjänsten har ett dubbelt uppdrag: dels ge råd och stöd i öppna verksamheter, dels ansvara för myndighetsutövning. För att socialnämnden ska kunna göra en allsidig utredning och bedömning av vilka insatser som är lämpliga behöver de ofta samverka med hälso- och sjukvården och förskolan eller skolan.

​​Socialtjänsten

Mycket av det praktiska arbetet som socialnämnden har ansvar för utförs av kommunernas socialtjänst. Det är som regel anställda i socialtjänsten som anmälare har kontakt med.

Socialnämnden

Den del av kommunen som har ansvar för kommunens uppgifter enligt socialtjänstlagen, exempelvis att ta emot anmälan, inleda utredning och besluta om insatser. I en del kommuner har den här nämnden ett annat namn.

​Hälso- och sjukvård, socialtjänst och förskola eller skola har olika uppdrag och ansvar när det gäller att ge barn förebyggande och behandlande stöd och insatser. Socialtjänsten ska ge stöd och hjälpinsatser till barn och unga som av olika skäl riskerar att eller redan befinner sig i utsatta situationer.
Barn och unga kan behöva insatser från hälso- och sjukvården, socialtjänsten och skolan samtidigt för att få sina behov tillgodosedda. Barnets behov av insatser avgör vilka verksamheter som behöver samverka och på vilket sätt.

Socialtjänstens uppdrag

Socialtjänsten har ett dubbelt uppdrag: dels ge råd och stöd i öppna verksamheter, dels ansvara för myndighetsutövning. De ansvarar för ett förebyggande socialt arbete riktat direkt till barn, unga och deras familjer. Socialtjänsten kan ge individuellt utformade insatser efter en ansökan av den berörda familjen eller ungdomen, eller efter anmälan från någon annan verksamhet eller person.
Socialtjänsten behöver ofta hämta in uppgifter från hälso- och sjukvården och ett underlag från skolan för att kunna göra en allsidig utredning och bedömning av vilka insatser som är lämpliga.
Socialnämnden behöver också etablera en intern samverkan för samordnade insatser till såväl barn som vuxna i familjen, när det finns missbruk eller psykisk ohälsa hos någon vuxen. Socialtjänsten bygger på frivillighet och samarbete med den som är berörd. Under vissa förutsättningar finns möjligheter att föreslå åtgärder mot barnets, den unges eller föräldrarnas vilja.

Socialnämndens ansvar

Den lagstiftning som gäller för hälso- och sjukvården, socialtjänsten och skolan innehåller bestämmelser om samverkan. Lagarna innehåller också bestämmelser om planer för att genomföra insatser och stöd.
Verksamheter inom socialtjänsten lyder under socialtjänstlagen (SoL), lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU).

Barn och ungdomar i utsatta situationer

Socialtjänsten ansvarar för stöd- och hjälpinsatser för bland annat barn och ungdomar i utsatta situationer. Till socialnämndens uppgifter hör exempelvis att medverka i samhällsplaneringen och att i samarbete med andra samhällsorgan, organisationer, föreningar och enskilda främja goda miljöer i kommunen.

Socialnämndens uppsökande verksamhet

I den uppsökande verksamheten ska socialnämnden upplysa om socialtjänstens stöd och insatser, och erbjuda barn sin hjälp. Nämnden ska samverka med andra samhällsorgan och med organisationer och andra föreningar när det är lämpligt.
Socialnämnden ska utforma och genomföra insatserna tillsammans med barnet och dess föräldrar. Vid behov ska socialnämnden samverka med andra samhällsorgan och med organisationer och andra föreningar.

Uppväxtförhållanden och barnets utveckling

Socialnämnden ska verka för att barn och ungdomar växer upp under trygga och goda förhållanden. Nämnden ska i nära samarbete med hemmen främja en allsidig personlighetsutveckling och en gynnsam fysisk och social utveckling hos barn och ungdomar. De ska också bedriva uppsökande verksamhet och annat förebyggande arbete för att förhindra att barn och ungdomar far illa.
Tillsammans med samhällsorgan, organisationer och andra som berörs ska socialnämnden uppmärksamma och verka för att barn och ungdomar inte vistas i miljöer som är skadliga för dem. Nämnden ska särskild följa utvecklingen hos barn och ungdomar som har visat tecken till en ogynnsam utveckling. I nära samarbete med hemmen ska nämnden se till att barn och ungdomar som riskerar att utvecklas ogynnsamt får det skydd och stöd som de behöver. Nämnden ska också se till att den unge får vård och fostran utanför det egna hemmet om den unges bästa motiverar det.

Samverkan när barn far illa

Om ett barn far illa eller riskerar att fara illa ska socialnämnden samverka med samhällsorgan, organisationer och andra aktörer som berörs. Socialnämnden ska ta initiativ till samverkan mellan de berörda aktörerna.
Om ett barn far illa eller om det finns sådana misstankar ska socialtjänsten anmäla det till socialnämnden.

Överenskommelse om barn med psykisk funktionsnedsättning

Om ett barn har en psykisk funktionsnedsättning ska kommunen ingå en överenskommelse med landstinget om ett samarbete.

Individuell plan för insatser enligt LSS

Socialtjänsten ska erbjuda barn som har beviljats insats enligt LSS en individuell plan med beslutade och planerade insatser. Planen ska upprättas i samråd med barnet och dess föräldrar.
Planen ska även ta upp åtgärder som andra aktörer än kommunen eller landstinget ansvarar för. Kommunen ska ompröva planen fortlöpande och minst en gång om året. Landstinget och kommunen ska underrätta varandra om vilka planer de upprättar.

Vård- och genomförandeplan

När ett barn behöver vårdas i ett hem för vård eller boende eller i ett familjehem ska en vårdplan upprättas för den vård som socialnämnden avser att anordna. För barn och unga som vårdas i ett hem för vård eller boende eller i ett familjehem ska en genomförandeplan upprättas över hur vården ska genomföras. Vård- och genomförandeplanen ska även ta upp åtgärder och insatser som andra huvudmän har ansvar för.

Samordnad individuell plan, SIP

När ett barn har behov av insatser både från socialtjänsten och hälso- och sjukvården ska kommunen tillsammans med landstinget upprätta en individuell plan, ibland kallad samordnad individuell plan, SIP. Planen ska upprättas om kommunen eller landstinget bedömer att den behövs för att barnet ska få sina behov tillgodosedda. En förutsättning är att barnet och föräldrarna samtycker till att den upprättas.
Av planen ska det framgå:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar