torsdag 18 april 2019

Saxat från debatt i mitt flöde (personen önska vara anonym) :


Saxat från debatt i mitt flöde (personen önska vara anonym) :
"Till att börja med ska vi skilja mellan satir och allvarsamt politisk åsikt. För de som säger sig stå för det öppna och toleranta samhälle (jag misstänker att du betrakta dig som en av dem) är det viktigt att tolerera att satir ska ha en stor svängrum.
Men om vi ska prata allvar handlar inte verken detta eller någon annan av mina inlägg att skuldbelägga barn till IS terrorister.
Poängen är att man med förevändningen att vi ska ta hand om IS krigares barn öppnar man även för familjer till dessa barn släpps in med förevändning att” barn behöver väl sina familjer”. Vi har tidigare sett Sveriges oförmåga att identifiera vem är barn och vem är vuxna. Med facit av fiaskot med sk kallad ”ensamkommande” är det inte otänkbart att hundra tal unga vuxna kring IS terrorister släpps in i Sverige med förevändning att ”DET RÖR SIG OM BARN!!!”.
Jag har absolut ingenting mot barn till IS krigare. Jag kan tänka mig att våra framtida insatser för barn i Syrien och Irak ska gälla även dessa barn. Men jag vill inte släppa in en enda IS krigare eller barn till dem i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar