torsdag 11 april 2019

Förändringar alltid ger goda resultat




Förändringar alltid ger goda resultat
Förändringar är det viktigt att man göra först man gör en självanalys sedan tar beslut att rensa bort den delen som man tycker att man har för fel då man rättas till. självanalys alltid ger goda resultat  när man för bred att göra förändringar. det bro väl på om du bor i ett samhället som andra försöker så att pressa på dig som arbetsmarknaden,  och andra myndigheter då man vet vad ska man göra.



 Då förändringar man borde göra  för att man förbättra sig  även situationen sociala kontakter  och om vad man pratar det på verkar  människans situationen.
Om man har en dålig åsikt som kan skada hennes, hans personlighet, då det är bättre  att göra en självanalys sedan göra en bra förändringar hitta sitt felaktiga dem som man gör andra tycker inte om, idag en del av sakerna som man veta inte om politiska roll spelen ligger bakom.
Marias berättelse under ni kan läsa det är bra tycker jag.
Mig äger ingen.
Idag känner jag att jag vill dela med mig och ta upp ett viktigt ämne, nämligen förväntningar och andras åsikter.
Under de senaste månadernas lite turbulenta period i mitt liv med endel, för mig, oerhört viktiga förändringar som skett, har jag än en gång lärt mig att lite på min magkänsla, kanske ännu starkare denna gång. Eller rättare sagt, det är väldigt tydligt att allting blir mycket enklare om jag litar på den och handlar utifrån den!
När man gör förändringar är det inte alla runt omkring en som gillar det. För endel blir det ett hot och det här är ganska intressant. Människor man tycker man känner ganska väl och som man någonstans har sett som ens vänner beter sig helt plötsligt som att man är deras värsta fiende. Eller beter sig som att man inte existerar längre. Det var vänskap det 🤪
När man väljer att göra något som inte går i linje med vad någon annan tycker är bäst, för dem, kan man bli ett hot.
Varför blir det så? Jag har naturligtvis inte alla svar men att det handlar om rädsla och ego är ganska tydligt. Jag är inte felfri på något sätt och har många gånger handlat utifrån ego och rädsla, så det är inte det att jag är perfekt på något sätt.
Mitt syfte med detta inlägg är bara att lyfta detta fenomen, så att vi alla kan rannsaka oss lite grann och jobba på att bli en bättre version av oss själva! För vår egen skull 
Ego och rädsla bidrar nämligen inte till någons välbefinnande eller välmående. Det gör inte vår värld till en bättre plats och det bidrar inte till att någon mår bättre, utan precis tvärtom.
Ego och rädsla handlar för mig om ett brist tänk. I mitt fall har jag känt att endel människor försökt styra mig. Försökt tala om hur jag ska och inte ska bete mig. För att de är rädda för att jag väljer en annan väg och vad det kan innebära för dem.
Min grundvärdering är att ingen äger någon och att alla har rätt att göra sina egna val, utifrån sig själv och vad man mår bra av, oavsett vad det gäller. Alla har rätt att följa sitt hjärta, jag, du och alla andra. Min grundvärdering är också att om man gör det man gör från sitt hjärta och ur kärlek så kommer allt att bli som det ska och hur det än blir så blir det bra. Har man följt sitt hjärta kan det inte bli fel.
Det är så lätt hänt att man låter sig påverkas av vad andra vill. Man vill ju inte såra någon. Men istället sårar man sig själv, för det är precis vad som händer när man låter andra människors förväntningar och åsikter styra ens val, oavsett om det gäller små eller stora saker i livet. Jag har gjort det tusentals gånger i livet och kommer säkert att göra det igen, men några färre gånger än hittills, lite klokare efter ett gäng erfarenheter 
En sak jag börjar lära mig är att jag inte är någon förklaring skyldig. Jag har rätt att "walk away" från sådant som inte ger mig något positivt. Jag behöver inte förklara mig. Mina val är min sak så länge jag väljer utifrån mitt hjärta och min intuition. Jag tänker att det är extremt viktigt att göra det, aktiva val som får en att må bra, för sin egen skull.
Drama och negativa energier suger så sjukt mycket energi och om man tillåter sig att omges av sådant så kan man inte heller vara sitt bästa jag och frikostigt dela med sig av en positiv energi och glädje till andra. När man är låg själv har man inget att ge, men om man tar eget ansvar för vad man omger sig med så växer man, mår bra och är glad, det är då man kan ge till andra!!
För mig har det genom åren blivit så viktigt att ta ansvar för min egen energi, för jag vill känna mig fri, jag vill må bra, jag vill vara glad och jag vill kunna dela med mig till andra. Jag vill bidra till andra människors välmående och jag vill visa att det går!
Mig äger ingen.❤️
maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar