fredag 24 april 2020

Tycker du att vårdpersonal förtjänar bättre lön även efter corona?


Tycker du att vårdpersonal förtjänar bättre lön även efter corona?
Hej samuel

Det här är inte ett vanligt mejl från Skiftet för inget är som vanligt i sjukvården. Jag heter Parvin Salehi och jag jobbar som biomedicinsk analytiker. Vi är tacksamma för initiativen om applåder på kvällarna och hjärtemojis på sociala medier. Men det räcker inte.



Varje dag ökar trycket på min arbetsplats. Dygnet runt analyserar vi prover som visar om människor är smittade med Covid-19 eller inte. Varje dag är vi redo att göra det igen och till slut kommer vi inte orka längre.

Hot om varsel, låg lönutveckling och ständigt utsatt för smittorisk har blivit min vardag. Det är så jag blir tackad idag.

Därför drog jag och mina sjukvårdskollegor i Stockholm igång kampanjen #tackamedlön. För all den här tacksamheten från politiker och arbetsgivare borde avspeglas i våra lönekuvert varje månad. Om du håller med om det kan du skriva under här:

JAG STÅR MED DIG PARVIN FÖR BÄTTRE LÖN TILL VÅRDANSTÄLLDA »
Länk » www.mittskifte.org/petitions/tackamedlon
Coronakrisen har ställt vården i fokus och vår utsatta arbetsmiljö har hamnat i strålkastarljuset. Det har också gjort det enklare än någonsin att driva igenom snabba politiska beslut. Vi fick tillsammans med tusentals Skiftet-aktiva igenom ett krisavtal i Stockholm så vi vet att samarbete fungerar.

Därför går vi ut idag till våra olika arbetsplatser i Stockholm med flyers, pins och hårda krav för att kampanja om bättre arbetsvillkor och löner som motsvarar vår utbildning och kompetens.

Vi är där för dig när du blir sjuk. Nu ber vi dig om hjälp att hjälpa oss i vår sjuka arbetssituation. Skriv under vår namninsamling och var med oss när vi driver på bättre villkor inom sjukvården. Om tusentals skriver under kan vi förändra tillsammans!

JAG STÅR MED DIG PARVIN FÖR BÄTTRE LÖN TILL VÅRDANSTÄLLDA »
Länk » www.mittskifte.org/petitions/tackamedlon
Tack för ditt engagemang

Med vänliga hälsningar

Parvin Salehi, Biomedicinsk analytiker, förtroendevald Vårdförbundet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar