måndag 7 januari 2019

Det är skämt turkarna kommer aldrig att skydda kurderna tvärtom turkarna kommer att slakta alla kurder


Det är skämt turkarna kommer aldrig att skydda kurderna tvärtom turkarna kommer att slakta alla kurder ,, jag var i tyskland skulle köpa kebab rulle då en av arbetarna i restaurangen kom fram och frågade mig vart jag kommer ifrån jag svarade inte först då sa jag ska bara köpa kebad rulle, då  jag kommer inte hit för att berätta vart kommer jag ifrån jag vill bara köpa Döner han sa med sig janza.

. jag frågade honom vad betyder detta ordet som du har använt nu? han svarade vi gillar bara döda kurder inte levande kurder vi gillar också döda judar inte levande judar min systers son började att bråka med honom då vi köpte inte kebab rulle då chefen kom och frågade varför ni vill inte köpa ni har beställt redan, då jag sa på tyska till Chefen din sam arbetare kallas oss döda människor han gick in och sa ska ringa till polisen och skulle polis anmäla oss då kom polisen på plats mannen som sa han gillar döda judar och döda kurder då polis tog honom till polis stationen,,
USA kräver inte bara att Turkiet ska låta bli att anfalla ypg/ypj - de kräver även att Turkiet ska skydda dem! Det här gav uttrycket att "låta vargen vakta fåren" en helt ny mening!
Bolton ska besöka Ankara i morgon - och förhoppningsvis får vi se Erdogan bita i det sura äpplet då!

"The U.S.'s planned drawdown of troops in Syria will be conditioned upon an agreement with Turkey that protects Kurdish fighters in the region who have been pivotal to battling ISIS, White House national security advisor John Bolton said on Sunday.

Speaking to reporters in Jerusalem during a visit to Israel and Turkey, intended in part to reassure allies amid criticism over the White House's Syria decision, Bolton fielded numerous questions about Washington's support for its Kurdish partners, and the U.S.'s plans to reduce its footprint in the strife-torn country. He described the stipulation as President Donald Trump's official position."
.cnbc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar