söndag 21 oktober 2018

kolan där jag arbetar är alla elever muslimer och ca 80 % av tjejerna bär sjal.


Är det sant eller icke, men det finns idag muslimer som redan spelar moral polis på skolor, ute på gatorna, över allt
Dela gärna!
Skolan där jag arbetar är alla elever muslimer och ca 80 % av tjejerna bär sjal.
IDAG blev jag uppsagd från jobbet på grund av att elever i skolan har klagat till sina föräldrar angående mig.
Rapporten som föräldrarna skrev stod det bland annat:
1. Eliana försöker manipulera barnen till att inte tro på gud.
2. Barnen är rädda för Eliana.
3. Eliana tror inte på gud.
4. Eliana har sagt till elever att ta av sig sjalen.
5. Eliana har varit för närgången med eleverna (?)
Detta är då elever från en specifik klass där det är extremt stökigt och bråkigt.
Andra lärare har blivit intervjuade och sagt till chefen att det aldrig har hänt. Vi är alltid två pedagoger i klassrummet.
Anledningen till min uppsägning är att föräldrarna är hotfulla mot chefen. Jag blev uppsagd för säkerhetens skull.
Jag har aldrig i mitt liv blivit såhär kränkt. Alla ni som känner mig kan intyga att jag aldrig skulle kunna göra något liknande. Jag har arbetat med ensamkommande flyktingar i nästan 3 år och jag är god man åt ensamkommande flyktingar.
Jag är helt tom. Tårarna bara rinner.. jag fick veta detta klockan 10:35 idag och fick packa alla mina saker på en gång. Nu sitter jag på bussen på väg hem.. när jag sa hej då till eleverna så grät nästan hälften. Precis alla klasser stod utanför mitt kontor och gav mig en stor kram och sa hur mycket de kommer att sakna mig.
Hur ska jag gå tillväga..? Jag är så förtvivlad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar