lördag 13 oktober 2018

Jag blir lite frustrerad faktiskt!




Jag blir lite frustrerad faktiskt!
Så tömmer mig på lite funderingar
Borde inte vänstern vara de som bekämpar islamismen hårdast?
Saknar de all kunskap om hur Europa och USA har använt rörelser som muslimska brödraskapet, Taliban, Al Qaeda, mfl för sina egna syften? Ska vi tala om hur Osama Bin Laden arbeta för USA? Ska vi tala om hur det såg ut i Mellanöstern under kalla kriget?
Kring antidemokratiska krafter, kring frågor som rör människovärdet såsom hedersförtryck bryr jag mig överhuvudtaget inte om partipolitik.
Det viktigaste för mig är att samhället sätter stopp för dessa destruktiva krafter och yttringar. Borde vi inte alla tänka så? Är inte demokratin viktigare än tex frågan om vinster i välfärden? Är inte de runt 200.000 människor som man räknar med utsätts för hedersförtryck i Sverige viktigare fråga än tex flygskatt?
Så mycket prat om solidaritet, människovärde, antirasism, värdegrund med mera - men identitetsvänstern har inte bättre värdegrund än Haj Amin al-Husseini!
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Haj_Amin_al-Husseini

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar