tisdag 19 mars 2024

Idag 2024.03.19 var på en utbildnings mässan klockan 10:00 till 11:00 jag gick där klockan 09:40 där fanns en äldre man och vi diskuterade om arbetsmarknadens i Sverige även i hela EU.

 


Idag 2024.03.19 var på en utbildnings mässan  klockan 10:00 till 11:00  jag gick där klockan  09:40 där fanns en äldre man och vi diskuterade om arbetsmarknadens  i Sverige även i hela EU.


Jag! hej 

Han! hej.

Jag ska ni börja på denna utbildning?

Han! neja vet inte, men jag var restaurangare och idag fungerar inte restaurangerna, det är väl sämre.

Jag! jag vet det många restauranger gått i konkurs.

Han! ja det är väl inte så bra.

Jag!   tycker du inte idag arbetsmarknaden fungerar inte för folk med utländska bakgrunder på grund av det rykte som finns via sociala medier om folk med utländska bakgrunder, därför att arbetsgivare vågar inte anställa en utländska det finns väl mycket rykte om invandrare.

Han! jag vet inte jag tittar inte på sådana  nyheter, men idag arbetsmarknaden väl dåliga för nästan alla, valutan också gått ner.

Jag! det stämmer varför Sverige går inte med EURO?

Han! vet inte kanske sverige skulle göra som england och bli utan EU kanske bli bätttre, i danmark och tyskland väl arbetsmarknaden fungerar bättre än här. 

Jag! jobbcoach i tyskland man kan vara med max i 4 vekor det finn jobbgaranti genom jobbcoach i tyskland.   

Han! jag vet inte så mycket om tyskland, men jag vet i danmartk funkar väl bra arbetsmarknaden. 

Jag! ja det vet jag.

Han!då han sa det finns en lite flickan från albanien svenska migrationsverket vill utvisa henne, men det finns många kriminella här som ska bör utvisas då myndigheten vill inte utvisa dem,

Jag!kanske myndigheten behöver dem kriminella  mer än den lilla flickan 

då blev klockan  10:00 och vi fick gå in och lyssna på utbildnings information från velidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar