onsdag 17 juni 2020

Jag har fått information den 2010.09.12 så att jag har inte längre arbetsrättigheter i Sverige.




Jag har fått information den 2010.09.12 så att jag har inte längre arbetsrättigheter i Sverige.
När min handläggare återkallade mig från jobbet utan att meddela mig varför, när jag kontaktade Roban och Krister dem är svensk ville inte informera mig om det, då dem sa vi har dåliga arbete och många måste åka hem, men när jag kontaktade min kontakt man Raunoo som var min arbetsledare  han sa det var arbetsförmedlingen från Karlstad återkallade dig, de meddelade oss  så att dem har fått information från olika håll så att Samuel är kommunist han får inte jobba, men Raunoo berättade för sen efter 5 månade när jag besökte en utländska tv kanalen i Stockholm då träffade Raunoo och han berättade för mig om händelsen.
Då det finns mina åsikter på internet och jag tror inte på sådana ideologi  som dem kallade mig.
Men en sak som vi kommer att beskriva om det snart via vår webbsidor.
Den 2010.10.26
Jag träffade Raunoo i Tryseö centralen
Jag! Hej Raunno hur mår du?
Raunoo! Hej Samuel hur går det med dig?
Jag! tack ju det går som vanligt , kvar du på ditt jobb eller ?
Raunoo! ja det går väl bra ja jag jobbar fortfarande på trädfällerlaget med Roban och Krister.
Jag! det är bra, men  tyvärr jag är fortfarande arbetslös söker jobb hela tiden, men ingen som man kan få.
Raunoo! Samuel du kanske vet inte om systemt i Sverige, du ska veta en sak om arbetsförmedlingen ge inte grönljus till någon får man aldrig något arbete allt här är under kontroll, vet du om att din handläggare på arbetsförmedlingen återkallade dig från ditt jobb som du jobbade hos oss?  vi tyckte du är väldigt duktiga och hade fantastiskt arbete, men vi kunde inte göra något emot din handläggare då vi kunde hämna krig mot myndigheten så det kunde bli problem mot oss så vi hade ingen emot dig då vi sa vi har dåliga arbete, men det var inte sant vi gömmde verkligheten framfor dig. Om du har tid idag efter middag besök oss jag kan ge dig brevet som har fått från din handläggare Hon heter Pja Eklund på arbetsförmedlingen i Karlstad.
Jag! ja jag visste, men jag är gäst här i Sverige de gjorde det kanske fick krav från iranska ambassadör för att återkalla mig från jobbt.
vi ses tack för din information 
ha det en trevlig dag jag kommer till dig klockan 14:45 idag.
Raunoo! hej då samuel ta hand om dig
vi ses klockan 14:45 idag kom till mig.
Jag! det gör jag tack så mycket.
 Då jag gick på praktik på olika plats i Karlstad
först med skogshall säsongs kiosk med Skållberg  från den första april 2011.04 .01 fram till 2011.10.30
Efter en månade fick gå på american Sveriges center i Karlstad  från 2011.11.01  fram till  2013.05.12 sedan jag gick och pratade med min handläggare på arbetsförmedlingen och sa jag behöver hjälp för att få ett arbete.
Den 2013.05.29 började praktik på skogsstyrelsen i Karlstad via arbetsförmedlingen, men innan jag skulle börja på praktiken en kvinna som heter liz det finns hennes röst som inspelade  sa samuel vi anställer inte flera folk med invandrare bakgrund  du  har inte chans så att få arbete hos oss, därför att vi redan har anställt Kujtim som är utländska  och vi har en regle kan inte anställa flera invandrare vi anställer en av två då vi har redan en person med utländska bakgrund du bör kontakta din handläggare och berätta för henne. Då jag ringde till min handläggare hon svarade inte sedan skickade ett meddelande vi min e-post som finns redan på min blogg som folk kan läsa och berättat för min handläggare så att jag har inte chans så att få arbete här, då min handläggare var en ung kvinna hon sa det är lugnt  du kan få utbildning inom din praktik du kan även få erfarenheter.
Då  jag praktiserade  fram till den 2013.09.24  då den 24 september hade möte med Bengt Danielsson och en från arbetsförmedlingen.
Då den 2013.09.24 fick en kallelse från arbetsförmedlingen då dem återkallade mig från jobb och utvecklings garantin i 45 dagar så jag över klagade beslutet, jag gav min lägenhet till en vän sedan jag flyttade till skåne hos en tjej kompis som heter Katerine då bodde med hennes fram till den 2015.06.01 då hon fick ett arbete i  nederlanderna då jag fick vända mig till socialtjänsten även igen till arbetsförmedlingen i Malmö kungsgatan 6.
Där jag registrerat mig hos arbetsförmedlingen i Malmö fick en handläggare som hette Danise marica hon var en trevlig människa, fick gå på truck utbildningen den 2015.09.28 fram till 2015.12.30
via Lernia, samma år började 6 veckor praktik på panduro hobby järnyxegatan 17 malmö .

 Efter  fick söka arbete början av 2016 fram till första oktober 2016 då började med en jobbcoach arbete som kallas svenska akademiska eductus i Malmö fram till 12 april 2017  via samma företag fick service utbildning även fick gå på praktik på björnstorp , men  slutet av 2016 och början av 2017 jag med min handläggare på arbetsförmedlingen  lämnade en arbets anställnings papper till jobb malmö på cybersväg 18, då mina social sekreterare  Madeleine Olsson Uno och Hannele Lenden stoppade mig så att få arbete allt finns på min blogg,  då från den 2017.03.08 fram till 2017.04.13.
Då den 2017, 04, 17 fick en fråga från min handläggare Ulrika Stenberg om jag ville fortsätta med eductus eller inte ja sa nej jag vill gå med en annan företag som kunna hjälpa till så att få ett arbete.
Då Ulrika sa det är inte arbetsförmedlingen som bestämmer det är din socialsekreterare Hannele Landen och Madeleine olsson som bestämmer om du skulle få jobb eller inte då vi har bokat en tid den 2017.08.17 klockan 13:00 så det är viktigt att du komma på denna möten.
Så jag åkte denna datum och träffade fyra kvinnor allt finns i en video inspelade som är 46 minuter långt videon.
Då dem sa vi är från myndigheten och myndigheten har tagit beslut så att åter kalla dig från jobb och utvecklingsgaratin, jag frågade är det allt som avstängt inom arbete i Sverige dem sa ja.
då dem avstängt mig från alla rättigheter fram tills idag.
Då jag blev ut från alla rättigheter fram till den 2020.01.07  som började på Malmö stad som kallas AMA  två veckor utbildningen.
Då jag hade tid med min handläggare som heter Lovisa  den 2020.01.30  klockan 10:00
Och samma dag många har fått så att gå på praktik via Ikea, men dem hade ingen någon utbildning så jag hade denna utbildning, men jag var inte med, så jag har fåt igen en ny tid med med Lovia  den  2020.0303 klockan 14:00 jag inspelade då hon sa vi kan inte hjälpa dig Samuel på grund  av din boende problem du kan söka med egen hand i så fall vi har ingen att erbjuda dig nu.

 Det är  så jag är en politiska aktivister mot iranska regimen så klart Svenska politiker har goda relationen med iranska regimen så ska dem göra emot mig.
 mvh samuel


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar