onsdag 28 augusti 2019

Nuri Seyhan Kino konstaterar nonchalansen avseende skyddet för Yazidi kvinnor och den kristna minoritetens visavi IS-terroristers


Nuri Seyhan Kino konstaterar nonchalansen avseende skyddet för Yazidi kvinnor och den kristna minoritetens visavi IS-terroristers och muslimska fanatikers rätt att bli respekterad på religionsfrihet samt respekten för muslimska terroristers, hatpredikanters och terrorfinansiärers liv och hälsa.
Narin Ezidi Ismael, kanadensisk-yezidisk konstnär påminner oss om de 19 kidnappade yezidiska kvinnor som ska han bränts till döds i Mosul i Irak i juli 2014. De hade vägrat att bli sexslavar. Jag vill påminna om att Sverige utvisar yezidier och kristna, personer ur folkgrupper utsatta för folkmord, medan medlemmar i förövargrupper har rätt till uppehållstillstånd, helt enligt nuvarande utlänningslag. Jag vill samtidigt att ni inte glömmer att Sverige är det enda landet i Europa där det inte är olagligt att vara medlem i t ex ISIS. Rätta mig gärna om jag har fel, jag vill ta denna debatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar