fredag 7 juni 2019

Som en turkisk man berättade Svenska myndigheten behandla inte alla på samma satt


Idag vi var ute och promenerade, då på väg träffade en man med turkiska bakgrund. han med tre personer till använt narkotika, när jag frågade dem har ingen framtids, då mannen skrattade tror vi behandlas i Sverige som kurder och andra etniska? Jag blev nyfikna om vad mannen menade. Då frågade jag honom vad menar du med du är inte bli behandlas som kurder och andra etniska av svenska myndigheten? Mannen! försökte att visa sig att han har inte rasistiska ideer, och sa vi alla är människor, men det finns en sak vi vet redan om, men du kanske visste inte om. Jag! kan du berätta mer jag vill faktiskt veta mer kanske du har kontakter med dem svenska stora människor, som du själv har sakt. Mannen! Jag vi har kontakter med svenska folk som har stor makter dem kan sälja med ton narkotika. Jag! jaha, jag vill veta mer om det som du sagt precis du är inte bli behandlas som kurder i Sverige? Mannen! aha nu ska berätta jag har varit fem gånger i fängelse i Sverige, när jag sökte jobb, då arbetsgivare fick ett brev från polisen så att jag registrerade hos polisen. Då ringde till Turkiska amabassaden dem sa vi ska kontakta svenska myndigheten för att rensa mitt namn hos polisen. Då Turkiets ambassadör kontaktade svenska myndigheten och efter bara en månade kunde jag söka ett nytt jobb, när min ny arbetsgivaren sökte hos polisen om jag var fortfarande registrerade hos polisen eller inte, då min arbetsgivare sa du är ren och vi frågade polisen det fanns inte ditt namn hos polisen då började jobba hos denna arbetsgivaren. Jag! det är nytt jag vill prata med er igen fråga mer och få mer information från dig om saker och ting. Mannen! svarade ja, men du ska veta vi har en starka turkiet bakom ryggen ingen kan leka med oss eller bli elaka mot oss vi kontakta vår ambassadören då dem löser på en gång, men om en kurd hämna på sådana situationen då måste vänta jätte länge så att komma ut i från registrerade hos polisen i Sverige,, ha det en trevlig fredag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar