tisdag 21 maj 2019

Arbetsförmedlingen, socialtjänsten och politikerna..



Arbetsförmedlingen,  socialtjänsten och politikerna..
Som undersökningar vi har gjort alla 95% procent av arbetsförmedlare på arbetsförmedlingen är medlem med svenska politiska partiet.





I helgen jag träffade en arbetsförmedlare i Skåne, hon berättade väldigt hemiska saker som på går via arbetsförmedlingen mot arbetslösan.
Vi träffade i helgen i malmö.
Jag hej hur läget?
Hon! bara bra själv då?
Jag! sådär , bara bra.
Jag! hur går det med arbetsförmedlingen ?
Hon! det finns väl bara dåliga handläggare här tyvärr ska säga vi har väl många dåliga handläggare på arbetsförmedlingen.
Jag! ja jag märkte när besökte arbetsförmedlingen, och idag arbetsförmedlingen gör väl mycket orättvisan mot arbetslösa.
Hon! ja det är sant arbetsförmedlingen hjälper inte arbetslösa,även många inom arbetsförmedlingen försöker att stoppa arbetslösa så att kunna inte få ett arbete.
Jag! ja vet tyvärr, jag har bott i olika städer i Sverige ända arbetsförmedlingen som varit jätte bra det var Skövde arbetsförmedlingen vart jätte bra på den tiden som jag bodde i Skövde.
Hon! vill du veta hur arbetsförmedlingens systemt fungerar idag?
Jag! ja  jätte gärna,,  jag kanske vet om en del, men självklart du kan mer än mig om arbetsförmedlingens systemt.
Hon! det finns en avtal mellan arbetsförmedlingen och alla arbetsgivare i Sverige, om en arbetssökande skulle söka jobb hos en arbetsgivare, arbetsgivare skulle få cv och alla personliga information från själva arbetslösa ändå arbetsgivare kontaktar arbetsförmedlingen om en sak och det kallas kännedom information. Arbetsgivare skickar ett brev eller ringer till arbetsförmedingen och frågar om den arbetssökande som sökte jobb hos den arbetsgivaren, då första frågan vem är personen hur är den arbetssökande som personen? om din handläggare är snäll och vill att du ska få jobb då handläggaren ger bra information om arbetssökande, om arbetsförmedlare är dålig då ger dåliga information om personen då arbetsgivare kommer inte att anställa den arbetssökande som söker jodd hos arbetgivaren som kontaktar arbetsförmedlingen. En sak till jag vill säga det är en starkt samarbete mellan socialtjänsten och arbetsförmedlingen mot arbetslösa..
Jag!  tack så mycket det var nytt för mig denna informationen, jag visste om den delen som arbetsförmedlingen och socialtjänsten som har samarbete om arbetslösa,, det vet jag redan har skrivit tidigare på min blogg.
Jag!   jag sökte jobb på amlmö staden så fick ett anställnings pappret slutet av 2016 och början av 2017 , Då jag hade en handläggare som hette Ulrika Stenberg på arbetsförmedlingen i Malmö när jag skrivit under och skulle lämna in pappret till anställnings enheten då Ulrika frågade mig om jag får bidrag från socialen eller inte då jag sa jag får en del och andra delen från aktivitets jobb och utvecklingsgaratin,. Allt som jag just nu berättar om finns e-post kontakter mellan mig och ulrika även alla möte är inspelade..
Då jag lämnade pappret i december 2016, men fick adrig svar då en dag jag bestämde mig att åka till Malmö jobb anställningsenheten för att fråga varför dem svarade inte mig ja eller nej.
Då när jag gick   till anställningsenheten dem svarade mig så att tyvärr min handläggare på socialen har sagt muycket dåliga och på hittade saker om mig till dem och sagt att dem ska inte  anställa mig på Malmö staden.
Hon! jag vet en hel del det är väl hemiskt  och orättvist tycker jag, det är inte bara socialen dem bodde spelade väl för roll så att du skulle inte få detta jobb, tyvärr..
Jag!  jag har skrivit tidigare på min blogg också ska publiceras många inspelade möte med af och sos.
Hon! allt som händer idag det handlar om din politiska aktivister mot iranska regimen,  jag har hört från andra mina arbetskamrater om det. .

Jag!,, tack så mycket önskar dig en trevlig helg.
Hon! det samma ta hand om dig,, ha det så en trevlig dag.
خدمة التوظيف والخدمات الاجتماعية والسياسيين.
كما استطلاعات الرأي التي أجريناها ، جميع 95 ٪ من وكلاء التوظيف في مكتب العمل هم أعضاء في الحزب السياسي السويدي.
في نهاية هذا الأسبوع ، قابلت وكيل توظيف في سكون ، أخبرتني بأشياء منزلية للغاية تمر بخدمة التوظيف تجاه العاطلين عن العمل.
التقينا في نهاية هذا الأسبوع في مالمو.
مرحبا كيف الوضع؟
وقالت! فقط جيدة بعد ذلك؟
I! من هذا القبيل ، ما يرام.
I! كيف يعمل مكتب التوظيف؟
وقالت! لا يوجد سوى ضباط سيئون هنا ، وللأسف يجب أن نقول أن لدينا العديد من الضباط السيئين في مكتب التوظيف.
I! نعم لقد لاحظت عند زيارتي لمكتب التوظيف ، واليوم تعرض خدمة التوظيف على الكثير من الظلم ضد العاطلين عن العمل.
وقالت! نعم ، صحيح أن خدمة التوظيف لا تساعد العاطلين عن العمل ، وحتى الكثيرين في خدمة التوظيف يحاولون إيقاف العاطلين عن العمل حتى لا يتمكنوا من الحصول على وظيفة.
I! نعم ، لسوء الحظ ، لقد عشت في مدن مختلفة في السويد بقدر ما كانت خدمة التوظيف جيدة جدًا فقد كانت وكالة توظيف Skövde حيث كانت رائعة في ذلك الوقت كنت أعيش في سكوفد.
وقالت! هل تريد أن تعرف كيف يعمل نظام خدمات التوظيف اليوم؟
I! نعم حقًا ، ربما أعلم عن البعض ، لكن بالطبع يمكنك أكثر مني عن نظام خدمات التوظيف.
وقالت! هناك اتفاق بين خدمة التوظيف وجميع أرباب العمل في السويد ، إذا كان الباحث عن عمل سيتقدم بطلب للحصول على وظيفة مع صاحب العمل ، فإن أرباب العمل سوف يتلقون السيرة الذاتية وجميع المعلومات الشخصية من العاطلين عن العمل ، ومع ذلك ، يتصل أصحاب العمل بمكتب التوظيف بشأن شيء واحد ويطلق عليه معلومات المعرفة. يرسل صاحب العمل خطابًا أو مكالمة إلى خدمة التوظيف ويسأل عما إذا كان الباحث عن العمل الذي تقدم بطلب للحصول على وظيفة مع صاحب العمل ، ثم السؤال الأول من هو الشخص كيف يكون طالب العمل مثل الشخص؟ إذا كان الموظف لطيفًا ويريدك أن تحصل على وظيفة ، فإن الموظف يقدم معلومات جيدة عن الباحثين عن عمل ، وإذا كان وكيل التوظيف سيئًا ، فإنه يقدم معلومات سيئة عن الشخص عندما لا يقوم صاحب العمل بتعيين طالب العمل الذي يبحث عن اليود من صاحب العمل الذي يتصل بخدمة التوظيف. شيء واحد أريد أن أقوله هو أن هناك تعاونًا قويًا بين الخدمات الاجتماعية وخدمة التوظيف ضد العاطلين عن العمل.
I! شكراً جزيلاً لك ، لقد كانت جديدة بالنسبة لي هذه المعلومات ، وكنت أعلم عن الجزء الذي تعمل فيه خدمة التوظيف والخدمة الاجتماعية التي تتعاون مع العاطلين عن العمل ، وأنا أعلم أنني سبق أن كتبت مسبقاً على مدونتي.
I! تقدمت للحصول على وظيفة في مدينة أمملو ، لذا حصلت على ورقة عمل في نهاية عام 2016 وبداية عام 2017 ، عندما كان لدي ضابط يدعى أولريكا ستينبرج في مكتب التوظيف في مالمو عندما اشتركت وسأقدم الورقة إلى وحدة التوظيف عندما سألني أولريكا إذا الحصول على مساهمة من الاجتماعية أم لا عندما قلت أنني حصلت على بعض والجزء الثاني من وظائف النشاط والتنمية غينيا. كل ما أخبرك به حاليًا هو عناوين البريد الإلكتروني بيني وبين ulrika حتى يتم تسجيل جميع الاجتماعات ..
عندما غادرت الورقة في ديسمبر 2016 ، لكنني حصلت على إجابة عندما قررت يومًا ما الذهاب إلى وحدة عمل Malmö لتسأل لماذا لم يردوا بنعم أو لا.
ثم عندما ذهبت إلى وحدة التوظيف ، أجابوا لي ، لسوء الحظ ، قال مسؤولي في المكتب الاجتماعي إنه سيئ جدًا ووجدوا أشياء عني وقالوا إنهم يجب ألا يوظفوني في مدينة مالمو.
وقالت! أنا أعلم أن الأمر جيد جدًا وأنني غير عادل على ما أظن ، إنها ليست فقط تلك الاجتماعية التي عاشوها لعبت بشكل جيد لهذا الدور ، لذا لن تحصل على هذه الوظيفة ، لسوء الحظ ..
I! لقد كتبت في وقت سابق على مدونتي أيضًا لنشر العديد من الاجتماعات المسجلة مع af و sos.
وقالت! كل ما يحدث اليوم يتعلق بالنشطاء السياسيين ضد النظام الإيراني ، لقد سمعت من زملائي الآخرين عن ذلك. .

شكرا جزيلا لك لقضاء عطلة نهاية أسبوع لطيفة.
وقالت! نفس اعتني بك ، حتى يكون يوم لطيف.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar