Jag lämnade in en ansökan för anställningen på malmö staden via parkarbete, sista 2016 början av 2017, jag meddelade Ulrika Stenberg den narko kvinnan som bär rasistiska också nazistiska ideer. Då hon frågade mig vad hette min social handläggare, då jag gav henne hennes namn också hennes telefon nummer, När jag skulle reda på om Malmö Stad skulle anställa mig eller inte, då en kvinna svarade mig och kallade sig Regina, hon sa samuel tyvärr din socialskr tyckte du passar inte att vi skulle anställa dig, två personen från socialen kontaktade oss en kallade sig MD och andra en 66 åriga Hannele landen stoppade dig att få jobb på malmö stad, md ligger i min framtids lista så att skriva om henne
Jag älskar svenska goda folket, men tyvärr det finns
en del av Svenska politiker samarbetar med iranska regimen mot iranska
politiska aktivister som bor i Sverige.
Arbetsförmedlingen behöver hjälp för att ni ska få lite trovärdighet. Det
vet ni mycket väl att ni saknar hos majoriteten av folket som hade behövt rätt
vägledning. arbetsförmedelingen ska behandla alla lika inte diskriminera en del
och försöka så att lämna hemliga och sjuka information om andra på grund av
sina nät aktivister ...
Vi lovade så att publicera många information om
orättvist särbehandling mot en del av iranska politiska
aktivister med kurdiska bakgrund inom svenska arbetsförmedlingen.
Ulrika Stenberg som jobbar inom arbetsförmedlingen i
malmö försöker med andra människor som är känd för oss göra saker och ting mot
oss.
människor med nazistiska och rasistiska åsikter som
lyckade ta sig in i svenska myndigheten gör saker och ting mot andra och
utyttja regler och lager mot oss.
Vi har publicerade på vår andra hemsidor alla
information hus min kusin jobbar med så att översätta via sud sätta
text under videon som finns om det.
Detta orättvist kommit när iranska
ambassadör i Stockholm hade möte med en del av svenska politiker i 2010.
innan det iranska agenter som bor i Sverige och tyvärr många av dem kom
med unchr från altash som var en flyktings läge utanför al romadi i
irak.
många av dem som idag samarbetar med iranska regimen i
Sverige kallade sig kommunister och socialister, demokrat och kurdiska
demokratiska rörelse så dem hade många olika rollspel för kunna komma
till Europa.
Efter att dem kunde komma hit så en del av dem åkte
via irakiska kurdistan till iran och överlämnade sina omvändelse brev
till iranska regimen för att kunna Att köpa ett hus och mark i iran.
Dem folket tyvärr så lätt överlämnar
information om andra till iranska ambassaden också ambassaden har olika
rollspel mot iranska aktivister i Sverige.
det finns många som är medlemmar med iranska
underrättelsetjänsten och jobbar som affärsman i Sverige, dem som jobbar som
affärsman kontaktar med svenska politiker och sätter kräv på svenska politiker
så att dem politikerna göra något mot iranska aktivister i Sverige.
Den 17 augusti jag ska ha möte med arbetsförmedlingen
och denna möte handlar om massor saker´.
så idag ekonomiska spelar väl mycket roll.'
så svenska politiker sätter en hinder framför
iranska aktivister så att få inte något arbete i Sverige.
året 2016 jag besökte jobbmalmö , då dem som jobbar på jobbmalmö sa till
mig jag måste prata med min socialsekreterare och komma tillbaka till
jobbmalmö. Då jag kontaktade min socialsekreterare och sa
till henne jag besökte jobbmalmö och dem sa jag måste prata med er
och ni ska kontakta jobbmalmö för att jag kunna få hjälp via jobbmalmö så att
få ett arbete, då när jag försökte gå tillbaka och få hjälp från jobbmalmö.
När jag gick tillbaka nästa dag och pratade med jobbmalmö då dem sa
din socialsekreterare sa nej så att du ska komma hit och få hjälp från oss, men
du kan komma hit och söka jobb även vi har lediga jobb på pappret som hängde på
vägen. det finns inspelningar om allt som jag berättar om just nu ni kan
söka på youtube om det, efter tio års arbetslösheten i Sverige har varit
på många utbildningar, men fick inte jobb,,,om arbetsförmedlingen ska göra
samma sak mot mig då jag ska polisanmäla Ulrika stenberg och zied som tidigare
jag har skickat till af om vad han
skulle göra på min sida som finns hos arbetsförmedlingen
Samuel Ku <samuel.ku35@gmail.com> |
|
to:
|
Arbetsförmedlingen Kundrelationer
<kundrelationer@arbetsformedlingen.se>
|
date:
|
21 Aug 2017, 11:27
|
subject:
|
Hej på er. jag bara ville ha mer stöd från arbetsförmedlinge för att
kunna få ett arbete
|
mailed-by:
|
gmail.com
|
Hej på er. jag bara ville ha mer stöd från
arbetsförmedlinge för att kunna få ett arbete
|
Mon,
21 Aug 2017, 11:27
|
|||
|
Hej
på er. jag bara ville ha mer stöd från arbetsförmedlinge för att kunna få ett
arbete, men Ulrika stenberg som har gjort det mot mig det är helt
felaktiga.
har
arbetsförmedlinge erbjudit mig och jag har nekat?
nej
det hände aldrig då idag jag uppfattat så att ino arbetsförmedlingen tehran och
ankra bestämmer mer än någon annan
Hej har jag gjort missköt på praktik eller på
min utbildningen? har jag nekat någon som ni har erbjudit mig?
|
Wed,
13 Sep 2017, 17:01
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Hej
har jag gjort missköt på praktik eller på min utbildningen? har jag nekat
någon som ni har erbjudit mig?
Ni
har inte skickat brev till mig så idag jag gick till arbetsförmedlingen
för att reda på vad ni har skrivit om mig. Då jag fick lite skrivelser som är
väldigt skrattande har du fått pengar från iranska eller landers
agenter som jag brukar kritiserar??
Jag vill överklaga beslutet och jag anser som
orättvist mot mig.
Har arbetsförmdelingen erbjudit mig för något
som jag har nekat?
Det som ni gör är helt orättvist, ni borde
skicka ett brev till mig även ni hade min e-post adress, men ni gjorde det inte
tills idag jag kom till arbetsförmdelingen och skrivit ut.
Jag
träddade er på arbetsförmedlingen den 2017.08.17 vi pratade om min långtids
arbetslösheten, men ni pratade om saker och ting det stämmer inte ni frågade
mig om osa ansällt i skövde det har jag papper om..
Jag
har inte misssköt på något sätt
Förordning
(2007:414) om jobb- och utvecklingsgarantin
Svensk författningssamling 2007:414
t.o.m. SFS 2017:827
Departement/myndighet: Arbetsmarknadsdepartementet A
Utfärdad: 2007-05-31
Ändrad: t.o.m. SFS 2017:827
Ändringsregister: SFSR (Lagrummet)
Källa: Regeringskansliet / Lagrummet.se
Innehåll:
1 § Denna
förordning innehåller bestämmelser om det arbetsmarknadspolitiska programmet
jobb- och utvecklingsgarantin.
Syftet
med jobb- och utvecklingsgarantin är att erbjuda personer som varit arbetslösa
under lång tid individuellt utformade insatser för att de så snabbt som möjligt
skall få arbete.
2 § Inom ramen
för jobb- och utvecklingsgarantin ska Arbetsförmedlingen
1. kartlägga vilka ytterligare insatser deltagaren behöver för att kunna stärka sin position på arbetsmarknaden,
2. lämna det stöd som deltagaren behöver för att uppfylla det som framgår av den individuella handlingsplan som ska upprättas enligt 6 § förordningen (2000:628) om den arbetsmarknadspolitiska verksamheten, och
3. kontinuerligt följa upp dels resultatet av de insatser deltagaren tagit del av inom programmet, dels att deltagaren har både insatser och tid att söka arbete i sådan omfattning som behövs för att uppnå syftet med programmet. Förordning (2015:949).
1. kartlägga vilka ytterligare insatser deltagaren behöver för att kunna stärka sin position på arbetsmarknaden,
2. lämna det stöd som deltagaren behöver för att uppfylla det som framgår av den individuella handlingsplan som ska upprättas enligt 6 § förordningen (2000:628) om den arbetsmarknadspolitiska verksamheten, och
3. kontinuerligt följa upp dels resultatet av de insatser deltagaren tagit del av inom programmet, dels att deltagaren har både insatser och tid att söka arbete i sådan omfattning som behövs för att uppnå syftet med programmet. Förordning (2015:949).
Anvisningar till programmet
3 § En anvisning
till jobb- och utvecklingsgarantin innebär att den som anvisas erbjuds att ta
del av programmet.
Frågor
om anvisningar prövas av Arbetsförmedlingen. Förordning (2015:949).
4 § En anvisning
till jobb- och utvecklingsgarantin ska avse verksamhet på heltid.
En
anvisning får dock avse verksamhet på deltid, om den enskildes arbetsutbud
understiger det arbetsutbud som motsvarar verksamhet på heltid och detta beror
på
1. sjukdom eller funktionsnedsättning som medför nedsatt arbetsförmåga,
2. föräldraledighet, eller
3. annat hinder som anmälts till och godtagits av Arbetsförmedlingen.
1. sjukdom eller funktionsnedsättning som medför nedsatt arbetsförmåga,
2. föräldraledighet, eller
3. annat hinder som anmälts till och godtagits av Arbetsförmedlingen.
I
fall som avses i andra stycket ska anvisningen göras för den tid som motsvarar
arbetsutbudet.
En
anvisning får även göras på deltid i en omfattning som understiger den
enskildes arbetsutbud om den enskilde samtidigt studerar inom ramen för ett
utbildningskontrakt enligt förordningen (2015:502) om viss samverkan om unga
och nyanlända, i annat fall studerar på deltid i längst sex månader eller
arbetar, om studietiden eller arbetstiden och tiden i programmet sammanlagt motsvarar
hans eller hennes arbetsutbud. Förordning (2017:107).
4
a § För
den som har ett nedsatt arbetsutbud på grund av sjukdom eller
funktionsnedsättning som medför nedsatt arbetsförmåga ska en anvisning göras på
heltid, trots att den enskilde har ett lägre arbetsutbud. Detta gäller dock
endast under förutsättning att han eller hon inte kan få sjukpenning enligt
socialförsäkringsbalken med anledning av sjukdomen eller funktionsnedsättningen
samtidigt som han eller hon är inskriven i programmet och får aktivitetsstöd.
För
den som avses i första stycket och samtidigt har ett nedsatt arbetsutbud på
grund av föräldraledighet eller annat hinder som anmälts till och godtagits av
Arbetsförmedlingen eller ägnar sig åt sådana aktiviteter som avses i 4 § fjärde
stycket, ska anvisningen avse verksamhet i sådan omfattning att den sammanlagda
tiden motsvarar verksamhet på heltid. Förordning (2010:1731).
4
b § Om
en anvisning görs till verksamhet på deltid, ska skälen för beslutet anges i
beslutet. Vidare ska de uppgifter som ligger till grund för beslutet
dokumenteras hos Arbetsförmedlingen. Förordning (2010:63).
Vem som får anvisas till programmet
5 §/Upphör att gälla U:2018-01-01/ En anvisning till jobb- och
utvecklingsgarantin får göras för en person som är arbetslös och anmäld som
arbetssökande hos den offentliga arbetsförmedlingen och som
1. har fått arbetslöshetsersättning enligt lagen (1997:238) om arbetslöshetsförsäkring, men som har förbrukat 300 ersättningsdagar i en ersättningsperiod och inte kvalificerat sig för en ny period med arbetslöshetsersättning,
2. är ensamstående och, på grund av vårdnad eller umgänge, har egna barn under 18 år boende helt eller delvis i sitt hem och som har förbrukat 60 veckor med utfört eller deklarerat deltidsarbete inom en period med arbetslöshetsersättning,
3. inte har fått arbetslöshetsersättning enligt lagen om arbetslöshetsförsäkring, men som under 14 sammanhängande månader har varit arbetslös och anmäld som arbetssökande hos den offentliga arbetsförmedlingen eller som har deltagit i arbetsmarknadspolitiska program,
4. har deltagit i jobbgarantin för ungdomar i 15 månader, förutsatt att anvisningen sker direkt efter deltagandet i jobbgarantin,
5. har dömts till fängelse och är beviljad vistelse utanför anstalt enligt 11 kap. 1 § fängelselagen (2010:610) eller som är villkorligt frigiven men inte har fullgjort ett år av prövotiden, eller
6. har deltagit i insatser enligt lagen (2010:197) om etableringsinsatser för vissa nyanlända invandrare och vars etableringsplan har upphört att gälla för att tiden för etableringsplanen har löpt ut.
1. har fått arbetslöshetsersättning enligt lagen (1997:238) om arbetslöshetsförsäkring, men som har förbrukat 300 ersättningsdagar i en ersättningsperiod och inte kvalificerat sig för en ny period med arbetslöshetsersättning,
2. är ensamstående och, på grund av vårdnad eller umgänge, har egna barn under 18 år boende helt eller delvis i sitt hem och som har förbrukat 60 veckor med utfört eller deklarerat deltidsarbete inom en period med arbetslöshetsersättning,
3. inte har fått arbetslöshetsersättning enligt lagen om arbetslöshetsförsäkring, men som under 14 sammanhängande månader har varit arbetslös och anmäld som arbetssökande hos den offentliga arbetsförmedlingen eller som har deltagit i arbetsmarknadspolitiska program,
4. har deltagit i jobbgarantin för ungdomar i 15 månader, förutsatt att anvisningen sker direkt efter deltagandet i jobbgarantin,
5. har dömts till fängelse och är beviljad vistelse utanför anstalt enligt 11 kap. 1 § fängelselagen (2010:610) eller som är villkorligt frigiven men inte har fullgjort ett år av prövotiden, eller
6. har deltagit i insatser enligt lagen (2010:197) om etableringsinsatser för vissa nyanlända invandrare och vars etableringsplan har upphört att gälla för att tiden för etableringsplanen har löpt ut.
För den som omfattas av första
stycket 1 får en anvisning göras tidigast 20 ersättningsdagar innan de 300
ersättningsdagarna i perioden med arbetslöshetsersättning har förbrukats. Detta
gäller under förutsättning att personen då inte bedöms kvalificera sig för en
ny period med arbetslöshetsersättning.
För den som omfattas av första
stycket 2 får en anvisning göras tidigast när personen har förbrukat 56 veckor
med utfört eller deklarerat deltidsarbete i perioden med
arbetslöshetsersättning. Förordning (2017:5).
5 §/Träder i kraft
I:2018-01-01/ En anvisning till jobb- och utvecklingsgarantin får
göras för en person som är arbetslös och anmäld som arbetssökande hos den
offentliga arbetsförmedlingen och som
1. har fått arbetslöshetsersättning enligt lagen (1997:238) om arbetslöshetsförsäkring, men som har förbrukat 300 ersättningsdagar i en ersättningsperiod och inte kvalificerat sig för en ny period med arbetslöshetsersättning,
2. är ensamstående och, på grund av vårdnad eller umgänge, har egna barn under 18 år boende helt eller delvis i sitt hem och som har förbrukat 60 veckor med utfört eller deklarerat deltidsarbete inom en period med arbetslöshetsersättning,
3. inte har fått arbetslöshetsersättning enligt lagen om arbetslöshetsförsäkring, men som under 14 sammanhängande månader har varit arbetslös och anmäld som arbetssökande hos den offentliga arbetsförmedlingen eller som har deltagit i arbetsmarknadspolitiska program,
4. har deltagit i jobbgarantin för ungdomar i 15 månader, förutsatt att anvisningen sker direkt efter deltagandet i jobbgarantin,
5. har dömts till fängelse och är beviljad vistelse utanför anstalt enligt 11 kap. 1 § fängelselagen (2010:610) eller som är villkorligt frigiven men inte har fullgjort ett år av prövotiden, eller
6. har deltagit i insatser enligt förordningen (2017:820) om etableringsinsatser för vissa nyanlända invandrare under maximal tid enligt den förordningen.
1. har fått arbetslöshetsersättning enligt lagen (1997:238) om arbetslöshetsförsäkring, men som har förbrukat 300 ersättningsdagar i en ersättningsperiod och inte kvalificerat sig för en ny period med arbetslöshetsersättning,
2. är ensamstående och, på grund av vårdnad eller umgänge, har egna barn under 18 år boende helt eller delvis i sitt hem och som har förbrukat 60 veckor med utfört eller deklarerat deltidsarbete inom en period med arbetslöshetsersättning,
3. inte har fått arbetslöshetsersättning enligt lagen om arbetslöshetsförsäkring, men som under 14 sammanhängande månader har varit arbetslös och anmäld som arbetssökande hos den offentliga arbetsförmedlingen eller som har deltagit i arbetsmarknadspolitiska program,
4. har deltagit i jobbgarantin för ungdomar i 15 månader, förutsatt att anvisningen sker direkt efter deltagandet i jobbgarantin,
5. har dömts till fängelse och är beviljad vistelse utanför anstalt enligt 11 kap. 1 § fängelselagen (2010:610) eller som är villkorligt frigiven men inte har fullgjort ett år av prövotiden, eller
6. har deltagit i insatser enligt förordningen (2017:820) om etableringsinsatser för vissa nyanlända invandrare under maximal tid enligt den förordningen.
För
den som omfattas av första stycket 1 får en anvisning göras tidigast 20
ersättningsdagar innan de 300 ersättningsdagarna i perioden med
arbetslöshetsersättning har förbrukats. Detta gäller under förutsättning att
personen då inte bedöms kvalificera sig för en ny period med
arbetslöshetsersättning.
För
den som omfattas av första stycket 2 får en anvisning göras tidigast när
personen har förbrukat 56 veckor med utfört eller deklarerat deltidsarbete i
perioden med arbetslöshetsersättning.
För
en person som omfattas av första stycket 3 får en anvisning göras endast om personen
inte får delta i insatser enligt förordningen om etableringsinsatser för vissa
nyanlända invandrare. Förordning (2017:827).
Vad man kan ta del av inom programmet
6 § Inom ramen
för programmet får den enskilde ta del av sådana insatser som följer av 5 §
förordningen (2000:628) om den arbetsmarknadspolitiska verksamheten som
1. bedöms lämpliga för den enskilde att ta del av inom ramen för jobb- och utvecklingsgarantin, och
2. den enskilde uppfyller förutsättningarna för, med undantag för åldersgränser.
1. bedöms lämpliga för den enskilde att ta del av inom ramen för jobb- och utvecklingsgarantin, och
2. den enskilde uppfyller förutsättningarna för, med undantag för åldersgränser.
Den
enskilde får inom programmet även ta del av arbetsträning och förstärkt
arbetsträning enligt 10 § samt bristyrkesutbildning enligt 11 §.
Inom
ramen för programmet ska deltagaren aktivt söka arbete och regelbundet redovisa
sitt arbetssökande i en sådan aktivitetsrapport som avses i 6 a § förordningen
om den arbetsmarknadspolitiska verksamheten. Förordning (2015:949).
7 § Har upphävts
genom förordning (2015:949).
8 § Har upphävts
genom förordning (2015:949).
9 § Har upphävts
genom förordning (2015:949).
9
a § Har
upphävts genom förordning (2010:1464).
10
§ Med
arbetsträning avses att den enskilde får arbetsträna på en arbetsplats.
Arbetsträning får anordnas av den som Arbetsförmedlingen ingår överenskommelse
om arbetsträning med. Arbetsträning får pågå under längst sex månader.
Med
förstärkt arbetsträning avses att den enskilde erbjuds en arbetsplats för
utredning av arbetsförmåga eller för arbetsträning. Förstärkt arbetsträning får
anordnas av den som Arbetsförmedlingen ingår överenskommelse om förstärkt
arbetsträning med. Arbetsgivaren har inget inflytande över vilken person som
erbjuds arbetsplatsen. Förstärkt arbetsträning får pågå under längst tolv
månader.
För
den som har deltagit i jobb- och utvecklingsgarantin i 450 dagar som det kan
lämnas ersättning för får arbetsträning pågå under längst tolv månader.
Inför
varje period av arbetsträning eller förstärkt arbetsträning ska Arbetsförmedlingen
pröva om insatsen är den mest lämpliga för att uppnå syftet med programmet.
Förordning (2015:949).
11
§ Med
bristyrkesutbildning avses sådan yrkesinriktad utbildning på folkhögskola under
längst 24 månader, som syftar till att underlätta för den enskilde att få eller
behålla ett arbete och som motverkar brist på arbetskraft inom ett visst yrke
på arbetsmarknaden. Förordning (2015:949).
12
§ Har
upphävts genom förordning (2009:8).
Hur lång tid man får ta del av programmet
13
§ Den
som har anvisats till jobb- och utvecklingsgarantin får ta del av insatserna i
programmet till dess att han eller hon
1. påbörjar ett arbete på heltid med eller utan statligt stöd, eller ett arbete på deltid med särskilt anställningsstöd i form av extratjänst eller traineejobb,
2. påbörjar en utbildning som inte berättigar till aktivitetsstöd eller utvecklingsersättning,
3. påbörjar en utbildning som avses i 30 § andra stycket 6 eller 7 förordningen (2000:634) om arbetsmarknadspolitiska program,
4. påbörjar en frånvaroperiod med föräldrapenningsförmån enligt socialförsäkringsbalken på heltid,
5. påbörjar en period med sjukfrånvaro på heltid, eller
6. uppfyller ett nytt arbetsvillkor enligt lagen (1997:238) om arbetslöshetsförsäkring.
1. påbörjar ett arbete på heltid med eller utan statligt stöd, eller ett arbete på deltid med särskilt anställningsstöd i form av extratjänst eller traineejobb,
2. påbörjar en utbildning som inte berättigar till aktivitetsstöd eller utvecklingsersättning,
3. påbörjar en utbildning som avses i 30 § andra stycket 6 eller 7 förordningen (2000:634) om arbetsmarknadspolitiska program,
4. påbörjar en frånvaroperiod med föräldrapenningsförmån enligt socialförsäkringsbalken på heltid,
5. påbörjar en period med sjukfrånvaro på heltid, eller
6. uppfyller ett nytt arbetsvillkor enligt lagen (1997:238) om arbetslöshetsförsäkring.
Första
stycket 6 gäller inte för den som uppfyller ett arbetsvillkor genom ett arbete
som kommunen anordnat inom ramen för ett utbildningskontrakt enligt
förordningen (2015:502) om viss samverkan om unga och nyanlända.
Den
som inte längre får ta del av insatserna i programmet ska skrivas ut ur
programmet. Vid en sådan frånvaro enligt första stycket 1, 2, 3 eller 4 som kan
antas vara kortvarig, får Arbetsförmedlingen avvakta med utskrivning till dess
att frånvaron har varat mer än 30 kalenderdagar i följd. Vid frånvaro enligt
första stycket 5 ska utskrivning ske först när frånvaron har varat mer än 30
kalenderdagar i följd.
Ärenden
om utskrivning ska handläggas skyndsamt. Förordning (2017:107).
13
a § I
fråga om den som är frånvarande från ett program på grund av sjukdom enligt 13
§ första stycket 5 ska Arbetsförmedlingen inom 30 kalenderdagar från första
sjukdagen undersöka om en utskrivning enligt 13 § tredje stycket kan undvikas
genom att aktiviteterna i programmet anpassas så att den enskilde åter kan
delta i programmet. Förordning (2015:949).
Återinträde i programmet
14
§ Den
som har skrivits ut ur jobb- och utvecklingsgarantin enligt 13 § första stycket
1 och andra stycket har möjlighet att återinträda i programmet, under
förutsättning att han eller hon inte uppfyller ett nytt arbetsvillkor enligt
lagen (1997:238) om arbetslöshetsförsäkring och inte heller erbjuds en
anställning.
Den
som har skrivits ut ur jobb- och utvecklingsgarantin enligt 13 § första stycket
2-5 och tredje stycket har möjlighet att återinträda i programmet, under
förutsättning att avbrottet i programmet har varat i högst ett år. Den som
skrivits ut för att påbörja en utbildning inom skolväsendet eller motsvarande
utbildning vid en folkhögskola har dock möjlighet att återinträda under
förutsättning att avbrottet har varat i högst tre år.
Återinträde
enligt första och andra styckena ska anses ske dagen efter den ersättningsdag
då den enskilde lämnade programmet. Förordning (2015:511).
Återkallelse av anvisning till programmet
15
§/Upphör att gälla
U:2018-01-01/ En
anvisning till programmet ska återkallas om
1. den som anvisats missköter sig eller stör verksamheten, eller
2. det i övrigt finns särskilda skäl för att återkalla anvisningen.
1. den som anvisats missköter sig eller stör verksamheten, eller
2. det i övrigt finns särskilda skäl för att återkalla anvisningen.
För den som förbrukat sina 450 dagar
med ersättning enligt 5 a § förordningen (1996:1100) om aktivitetsstöd ska
anvisningen dessutom återkallas om han eller hon
1. avvisar någon insats inom programmet eller någon annan arbetsmarknadspolitisk åtgärd,
2. utan godtagbart skäl avvisar ett erbjudet lämpligt arbete,
3. inte redovisar sina jobbsökaraktiviteter, eller
4. inte har regelbunden kontakt med en arbetsförmedlare.
1. avvisar någon insats inom programmet eller någon annan arbetsmarknadspolitisk åtgärd,
2. utan godtagbart skäl avvisar ett erbjudet lämpligt arbete,
3. inte redovisar sina jobbsökaraktiviteter, eller
4. inte har regelbunden kontakt med en arbetsförmedlare.
Ett beslut om återkallelse gäller
omedelbart. Förordning (2014:878).
15 §/Träder i kraft
I:2018-01-01/ En anvisning till programmet ska återkallas om
1. den som anvisats missköter sig eller stör verksamheten, eller
2. det i övrigt finns särskilda skäl för att återkalla anvisningen.
1. den som anvisats missköter sig eller stör verksamheten, eller
2. det i övrigt finns särskilda skäl för att återkalla anvisningen.
För
den som förbrukat sina 450 dagar med ersättning enligt 2 kap. 8 § förordningen
(2017:819) om ersättning till deltagare i arbetsmarknadspolitiska insatser, ska
anvisningen dessutom återkallas om han eller hon
1. avvisar någon insats inom programmet eller någon annan arbetsmarknadspolitisk åtgärd,
2. utan godtagbart skäl avvisar ett erbjudet lämpligt arbete,
3. inte redovisar sina jobbsökaraktiviteter, eller
4. inte har regelbunden kontakt med en arbetsförmedlare.
1. avvisar någon insats inom programmet eller någon annan arbetsmarknadspolitisk åtgärd,
2. utan godtagbart skäl avvisar ett erbjudet lämpligt arbete,
3. inte redovisar sina jobbsökaraktiviteter, eller
4. inte har regelbunden kontakt med en arbetsförmedlare.
Ett
beslut om återkallelse gäller omedelbart. Förordning (2017:827).
Ny anvisning till programmet
16
§ Om
en anvisning till jobb- och utvecklingsgarantin har återkallats enligt 15 §
första stycket 1 eller andra stycket får den enskilde på nytt anvisas till
programmet om han eller hon
1. anmält sig som arbetssökande hos den offentliga arbetsförmedlingen inom 60 kalenderdagar efter återkallelsen, och
2. efter återkallelsen varit inskriven som arbetssökande hos den offentliga arbetsförmedlingen under 45 dagar som det skulle ha lämnats aktivitetsstöd för om inte återkallelsen gjorts.
1. anmält sig som arbetssökande hos den offentliga arbetsförmedlingen inom 60 kalenderdagar efter återkallelsen, och
2. efter återkallelsen varit inskriven som arbetssökande hos den offentliga arbetsförmedlingen under 45 dagar som det skulle ha lämnats aktivitetsstöd för om inte återkallelsen gjorts.
Vid
tillämpning av första stycket 2 ska dagar då den enskilde utfört förvärvsarbete
räknas in i de 45 dagarna.
Den
som på nytt anvisas till jobb- och utvecklingsgarantin träder in i garantin
dagen efter den ersättningsdag då han eller hon lämnade programmet. Förordning
(2015:949).
Ersättning till den enskilde
17
§/Upphör att gälla
U:2018-01-01/ I
förordningen (1996:1100) om aktivitetsstöd finns bestämmelser om att den som
tar del av programmet jobb- och utvecklingsgarantin kan få ekonomiskt stöd för
sin försörjning i form av aktivitetsstöd eller utvecklingsersättning.
Förordning (2015:949).
17 §/Träder i kraft
I:2018-01-01/ I förordningen (2017:819) om ersättning till
deltagare i arbetsmarknadspolitiska insatser finns bestämmelser om att den som
tar del av programmet jobb- och utvecklingsgarantin kan få ekonomiskt stöd för
sin försörjning i form av aktivitetsstöd eller utvecklingsersättning.
Förordning (2017:827).
Ekonomiskt stöd till anordnare
18
§ Ekonomiskt
stöd får lämnas till den som anordnar arbetsträning eller förstärkt arbetsträning
enligt 10 §. Arbetsförmedlingen beslutar om och betalar ut stödet.
När
ekonomiskt stöd lämnas till privata arbetsgivare eller offentliga arbetsgivare
vid drift av affärsverksamhet, ska Arbetsförmedlingen säkerställa att inte
vissa företag eller viss produktion gynnas på det sätt som framgår av artikel
107.1 i fördraget om Europeiska unionens funktionssätt. Förordning (2015:949).
19
§ Arbetsförmedlingen
ska se till att stöd enligt denna förordning används på föreskrivet sätt.
Förordning (2007:932).
Återbetalning och återkrav
20
§ En
mottagare av ekonomiskt stöd enligt denna förordning är återbetalningsskyldig
om han eller hon genom att lämna oriktiga uppgifter eller på något annat sätt
har förorsakat att stöd har lämnats på felaktig grund eller med ett för högt
belopp.
Om
stöd i annat fall har lämnats på felaktig grund eller med ett för högt belopp,
är mottagaren återbetalningsskyldig endast om han eller hon insett eller
skäligen borde ha insett felet. Förordning (2010:397).
20
a § Om
en mottagare av ekonomiskt stöd är återbetalningsskyldig enligt 20 §, ska
Arbetsförmedlingen besluta att återkräva det felaktigt utbetalda beloppet.
Förordning (2010:397).
20
b § Vid
återkrav enligt 20 a § får Arbetsförmedlingen bevilja anstånd med betalningen
eller träffa avtal med den återbetalningsskyldige om en avbetalningsplan.
Arbetsförmedlingen ska i sådana fall ta ut ränta på det obetalda beloppet.
Ränta
ska tas ut från den dag då anståndet beviljades eller avtalet om
avbetalningsplan träffades, dock inte för tid innan det återkrävda beloppet har
förfallit till betalning.
Ränta
ska tas ut efter en räntesats som vid varje tidpunkt överstiger statens
utlåningsränta med två procentenheter. Förordning (2010:397).
20
c § Om
ett belopp som har återkrävts med stöd av 20 § inte betalas i rätt tid, ska
dröjsmålsränta enligt räntelagen (1975:635) tas ut på beloppet. Detsamma gäller
när den återbetalningsskyldige beviljats anstånd med betalningen eller träffat
ett avtal om en avbetalningsplan enligt 20 b § och betalning inte sker inom den
tid som följer av beslutet om anstånd eller avtalet. Förordning (2010:397).
20
d § Om
det med hänsyn till den återbetalningsskyldiges personliga eller ekonomiska
förhållanden eller andra omständigheter finns särskilda skäl för det, får
Arbetsförmedlingen helt eller delvis efterge ett krav på återbetalning enligt
20 a § eller ett krav på ränta enligt 20 b eller 20 c §. Myndigheten ska i
sådant fall i beslutet ange vilka de särskilda skälen är och dokumentera den
information som ligger till grund för beslutet. Förordning (2010:397).
20
e § Vid
återkrav enligt 20 a § får Arbetsförmedlingen, vid en senare utbetalning av
stöd till den återbetalningsskyldige, besluta att dra av ett skäligt belopp i
avräkning på vad som har betalats ut för mycket. Detsamma gäller skyldighet att
betala ränta enligt 20 b eller 20 c §. Förordning (2010:397).
Tillsyn
21
§ Arbetsförmedlingen
ska till Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen lämna de uppgifter som har
betydelse för inspektionens granskning av handläggningen av och rutinerna för
handläggningen av ärenden om återkallande av anvisningar till programmet.
Förordning (2007:932).
Omprövning och överklagande
22
§ Arbetsförmedlingens
beslut enligt denna förordning ska omprövas hos myndighetens centrala enhet för
omprövning, om det begärs av den som beslutet gäller. Vid omprövningen får
beslutet inte ändras till den enskildes nackdel.
En
begäran om omprövning ska vara skriftlig. Begäran ska ges in till
Arbetsförmedlingen och ska ha kommit in dit inom tre veckor från den dag då den
som begär omprövning fick del av beslutet. Förordning (2010:397).
22
a § I
22 a § förvaltningslagen (1986:223) finns bestämmelser om överklagande hos
allmän förvaltningsdomstol. Andra beslut än beslut om omprövning av beslut
enligt 13, 14, 15 och 20 e §§ får dock inte överklagas.
Om
ett beslut överklagas innan det har omprövats, ska överklagandet anses som en
begäran om omprövning. Förordning (2010:397).
Bemyndigande
23
§ Arbetsförmedlingen
får meddela de föreskrifter som behövs för verkställigheten av denna
förordning. Förordning (2007:932).
Övergångsbestämmelser
2007:414
Denna förordning träder i kraft den 2 juli 2007.2. Har utgått genom förordning (2007:602).
2009:1603
1. Denna förordning träder i kraft den 1 januari 2010.
2. Vid tillämpning av 13 § första stycket 4 och andra stycket ska endast sjukdagar från och med den 1 januari 2010 beaktas.
1. Denna förordning träder i kraft den 1 januari 2010.
2. Vid tillämpning av 13 § första stycket 4 och andra stycket ska endast sjukdagar från och med den 1 januari 2010 beaktas.
2010:397
1. Denna förordning träder i kraft den 1 juli 2010.
2. Äldre föreskrifter gäller fortfarande i fråga om återkrav av belopp som har betalats ut före ikraftträdandet.
1. Denna förordning träder i kraft den 1 juli 2010.
2. Äldre föreskrifter gäller fortfarande i fråga om återkrav av belopp som har betalats ut före ikraftträdandet.
2010:1464
1. Denna förordning träder i kraft den 1 januari 2011.
2. Äldre föreskrifter gäller fortfarande för den som före ikraftträdandet påbörjat den det arbetsmarknadspolitiska insatsen lyft.
1. Denna förordning träder i kraft den 1 januari 2011.
2. Äldre föreskrifter gäller fortfarande för den som före ikraftträdandet påbörjat den det arbetsmarknadspolitiska insatsen lyft.
2012:608
1. Denna förordning träder i kraft den 15 november 2012.
2. Äldre föreskrifter gäller fortfarande för frånvaroperiod som påbörjats före ikraftträdandet.
1. Denna förordning träder i kraft den 15 november 2012.
2. Äldre föreskrifter gäller fortfarande för frånvaroperiod som påbörjats före ikraftträdandet.
2014:878
1. Denna förordning träder i kraft den 1 mars 2015.
2. Äldre bestämmelser gäller för förhållanden som inträffat före ikraftträdandet.
1. Denna förordning träder i kraft den 1 mars 2015.
2. Äldre bestämmelser gäller för förhållanden som inträffat före ikraftträdandet.
2015:949
1. Denna förordning träder i kraft den 1 februari 2016.
2. För den som före ikraftträdandet har påbörjat deltagande i det arbetsmarknadspolitiska programmet arbetslivsintroduktion gäller 5 § i den äldre lydelsen till och med den 31 december 2016.
3. Den som vid ikraftträdandet är eller har varit sysselsatt hos en anordnare som förmedlats av Arbetsförmedlingen enligt 7 § i den äldre lydelsen får även fortsättningsvis sysselsättas hos en sådan anordnare, dock längst till och med den 31 januari 2018. Det som sägs om Arbetsförmedlingens kontakter med anordnaren och deltagaren i den upphävda 7 § tredje stycket gäller då fortfarande. Då gäller också 18 § i den äldre lydelsen.
1. Denna förordning träder i kraft den 1 februari 2016.
2. För den som före ikraftträdandet har påbörjat deltagande i det arbetsmarknadspolitiska programmet arbetslivsintroduktion gäller 5 § i den äldre lydelsen till och med den 31 december 2016.
3. Den som vid ikraftträdandet är eller har varit sysselsatt hos en anordnare som förmedlats av Arbetsförmedlingen enligt 7 § i den äldre lydelsen får även fortsättningsvis sysselsättas hos en sådan anordnare, dock längst till och med den 31 januari 2018. Det som sägs om Arbetsförmedlingens kontakter med anordnaren och deltagaren i den upphävda 7 § tredje stycket gäller då fortfarande. Då gäller också 18 § i den äldre lydelsen.
2017:827
1. Denna förordning träder i kraft den 1 januari 2018.
2. För den som har deltagit i insatser enligt den upphävda lagen (2010:197) om etableringsinsatser för vissa nyanlända invandrare och som inte får ta del av insatser enligt förordningen (2017:820) om etableringsinsatser för vissa nyanlända invandrare gäller 5 § i den äldre lydelsen.
3. Vid beräkningen enligt 15 § i den nya lydelsen om en person har förbrukat 450 dagar med ersättning enligt 2 kap. 8 § förordningen (2017:819) om ersättning till deltagare i arbetsmarknadspolitiska insatser ska även dagar med ersättning enligt 5 a § den upphävda förordningen (1996:1100) om aktivitetsstöd ingå.
1. Denna förordning träder i kraft den 1 januari 2018.
2. För den som har deltagit i insatser enligt den upphävda lagen (2010:197) om etableringsinsatser för vissa nyanlända invandrare och som inte får ta del av insatser enligt förordningen (2017:820) om etableringsinsatser för vissa nyanlända invandrare gäller 5 § i den äldre lydelsen.
3. Vid beräkningen enligt 15 § i den nya lydelsen om en person har förbrukat 450 dagar med ersättning enligt 2 kap. 8 § förordningen (2017:819) om ersättning till deltagare i arbetsmarknadspolitiska insatser ska även dagar med ersättning enligt 5 a § den upphävda förordningen (1996:1100) om aktivitetsstöd ingå.
|
Mon, 14 Aug 2017, 22:08
|
|||
|
أحب الناس الطيبين السويدي، ولكن للأسف هو
جزء من السياسيين السويدي يتعاون مع النظام الإيراني ضد النشطاء السياسيين
الإيرانيين الذين يعيشون في السويد.
احتياجات خدمة التوظيف تساعدك على كسب بعض
المصداقية. أنت تعرف جيدا أن كنت تعاني من نقص في الغالبية العظمى من الناس الذين
لديهم التوجيه الصحيح. العمل يعني لا أحد ينبغي أن يعامل الجميع على قدم المساواة
لا تميز جزء ومحاولة لترك المعلومات السرية وسوء عن الآخرين بسبب نشطاء شبكتهم ...
وعدنا إلى نشر الكثير من التفاصيل حول
التمييز غير العادل ضد جزء من النشطاء السياسيين الإيرانيين من أصله الكردي في
دائرة العمل السويدية.
أولريكا ستينبرغ العمل في مكتب العمل في
مالمو تحاول مع الأشخاص الآخرين الذين معروفة لنا أن تفعل أشياء ضدنا.
الناس مع النازية وآراء عنصرية التي تحصل
بنجاح إلى السلطات السويدية تفعل أشياء للآخرين وقواعد
utyttja وتحمل ضدنا.
نشرنا لدينا مواقع أخرى لكل بيت من
المعلومات ابن عمي يعمل من أجل ترجمة من خلال سود وضع النص على شريط الفيديو الذي
هو عن ذلك.
تأتي هذه الظالم عندما كان السفير
الإيراني في ستوكهولم لقاء مع بعض السياسيين السويدي في عام 2010. وقبل ذلك عملاء
ايرانيين الذي يعيش في السويد، وجاء كثير للأسف منهم مع
UNCHR من
altash الذي كان موقع اللاجئين خارج آل romadi في العراق.
العديد من أولئك الذين يتعاون حاليا مع
النظام الإيراني في السويد يسمى أنفسهم الشيوعيين والاشتراكيين، حركة الديمقراطية
ديموقراطية والكردية حتى حصل على لعب الأدوار للوصول إلى أوروبا.
بعد ذلك أنها يمكن أن تأتي هنا وحتى بعض
منهم مرت كردستان العراق إلى إيران وسلمت الرسالة توبتهم للنظام الإيراني لتكون
قادرة على شراء البيت والأرض في إيران.
هؤلاء الناس تقدم للأسف بهذه السهولة
المعلومات حول الآخر لديه السفارة السفارة الإيرانية أيضا دورا مختلفا يلعب ضد
الناشطين الإيرانيين في السويد.
هناك العديد من الذين هم أعضاء في جهاز
المخابرات الإيرانية، والعمل كرجل أعمال في السويد، وأولئك الذين يعملون في علاقات
تجارية مع السياسيين السويدي ويضع مطالب السياسيين السويديين حتى أولئك السياسيين
تفعل شيئا ضد الناشطين الإيرانيين في السويد.
في 17 آب، وسأجتمع مع مكتب العمل وهذا
الاجتماع هو كل شيء عن الكثير صقر.
حتى اللعب اليوم المالي الكثير من دور ".
كما قال السياسيين السويدي عقبة أمام
الناشطين الإيرانيين حتى لا يحصل أي عمل في السويد.
2016 زرت وظائف مالمو، حيث أولئك الذين يعملون في
وظائف أخبرني مالمو لا بد لي من التحدث مع أخصائي اجتماعي بلدي ونعود فساتين
العمل. ثم اتصلت الأخصائي الاجتماعي الخاص بي، وقال لها لقد زرت وظائف مالمو
وقالوا أحتاج أن أتحدث إليكم ويجب عليك الاتصال وظائف فساتين أن أتمكن من الحصول
على المساعدة من خلال العباءات العمل للحصول على وظيفة، ثم عندما حاولت أن أعود
والحصول على مساعدة من وظائف مالمو
.
عندما عدت في اليوم التالي، وتحدثت إلى
وظائف مالمو عندما قالوا قال الأخصائي الاجتماعي الخاص بك لا، لذلك يجب أن تأتي
هنا والحصول على مساعدة منا، ولكن هل يمكن أن تأتي هنا والبحث عن وظيفة وأيضا
لدينا شواغر في ورقة معلقة على الطريق. هناك تسجيلات لكل ما أقول لكم عن الآن،
يمكنك البحث على يوتيوب إذا، بعد عشر سنوات، كانت البطالة في السويد على العديد من
البرامج، ولكن لم تنجح ،،، لو أن وكالة التوظيف لتفعل الشيء نفسه بالنسبة لي بعد
ذلك سوف تخطر الشرطة أولريكا ستينبرغ وزياد سابقا لقد وجهت إلى ما سيفعله على
جانبي الذين هم في مكتب العمل
|
18 Sep 2017, 12:36
|
|||
|
Hej!
Om du vill överklaga ditt ärende behöver
du vända dig till min chef Lana Besirevic. Du får mejla henne på lana.besirevic@arbetsförmedlingen.se
Med vänlig hälsning
Ulrika Stenberg
Arbetsförmedlare
Arbetsförmedlingen | Kungsgatan 6
Postadress: Box 6009, 20011 Malmö
010-4870555 mellan kl 10-12 och 13-16.
Växel: 0771-60 00 00
Telefon: 010-4886543
Hej Ulrika Stenberg du idag har bevisat att
du är den som jag tycker jag kommer utreda
|
Thu,
17 Aug 2017, 16:40
|
|||
|
jag vill skicka lite om min praktik tiden
du har tagit emot pengar från turkiet och iranska agenter
för att du kunna göra det vänta imorogn titta på daylytelgraph och andra
välkända världens tidningar Därför att jag överklaga ert beslut mot mig
från idag klockan 16.:40 torsdagen
2017.08.17
Jag började den 2017.03.08 praktik på jula via eductus
ni kan se mina tider som jag praktiserade på jula hur många över tids
hade jag, men jag fick jobba den 2017.04.12 började klockan 06:08 och slutade
klockan 15:30 i principen jag borde sluta klockan 15:08 inte 22 minuter mer
än min tids
|
April 2017
|
Måndag
|
Tisdag
|
Onsdag
|
Torsdag
|
Fredag
|
Lördag
|
Söndag
|
V
|
Ralf,
Rudolf
|
Malkolm,
Morgan
|
Jens,
Jonas
|
Holger,
Holmfrid
|
Harald,
Hervor
|
Gudmund,
Ingemund
|
13
|
|
Ferdinand,
Nanna
07:23
|
Marianne,
Marlene
07:30
|
Irene,
Irja
06:12
|
Helmi,
Vilhelm
07:36
|
Irma,
Irmelin
06:8
|
Nadja,
Tanja
|
Ottilia,
Otto
|
14
|
Ingvar,
Ingvor
07:34
|
Ulf,
Ylva
07:27
|
Liv
06:08
|
15
|
||||
Valdemar,
Volmar
|
Ola,
Olaus
|
Amalia,
Amelie
|
Anneli,
Annika
|
Allan,
Glenn
|
Georg,
Göran
|
16
|
|
Vega
|
Markus
|
Terese,
Teresia
|
Engelbrekt
|
Ture,
Tyra
|
Tyko
|
Hej Samuel,
Jag är ledsen att du inte fick
detta innan du började men bättre sent än aldrig. Läs igenom den bifogade filen
och ställ gärna frågor om du inte förstår.
Schema Samuel 1h rast/dag start
torsdagen 8/3-19/4
Vecka
|
Mån
|
Tis
|
Ons
|
Tors
|
Fre
|
Lör
|
Sön
|
V10
|
8-17
|
8-17
|
6-15
|
LEDIG
|
LEDIG
|
||
V11
|
8-17
|
8-17
|
6-15
|
8-17
|
6-15
|
LEDIG
|
LEDIG
|
V12
|
8-17
|
8-17
|
6-15
|
8-17
|
6-15
|
LEDIG
|
LEDIG
|
V13
|
8-17
|
8-17
|
6-15
|
8-17
|
6-15
|
LEDIG
|
LEDIG
|
V14
|
8-17
|
8-17
|
6-15
|
8-17
|
6-15
|
LEDIG
|
LEDIG
|
V15
|
8-17
|
8-17
|
6-15
|
8-17
|
LEDIG
|
LEDIG
|
LEDIG
|
V16
|
LEDIG
|
8-17
|
6-15
|
LEDIG
|
LEDIG
|
Information ang praktiken!
Arbetstiden är 8 timmar/dag
plus 1 timmes lunchrast.
Lunch medtages själv, det finns
kyl, frys och mikrovågsugn att förvara och tillaga maten i. Det finns alltid
färsk frukt som företaget bjuder på. Ta gärna med vattenflaska!
Arbetskläder lånar vi på Jula
ut, samt skyddsskor. Arbetet är stående och gående, oftast kan man bli trött i
benen de första dagarna. I början av praktiken så kommer du att använda svart
t-shirt och svarta arbetsbyxor. I takt med att du blir mer trygg och bättre i
ditt kundbemötande så kommer vi att byta arbetskläder till vår Julauniform.
Om man blir sjuk så ska man
kontakta arbetsplatsen innan man börjar på telefon 040-418775 om ingen svarar
ringer man 040-418771.
Har ni några frågor så får ni
gärna kontakta mig på mail eller telefon!
Vänliga hälsningar
Caroline Wihlborg
Varuhuschef Jula Stora
Bernstorp
Du jag kommer att polisanmäla dig
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar