söndag 16 december 2018

roman och doktor bluff ja naturligtvis det handlar om dem personerna gustav och andra


alla dåliga tankar kommer ifrån en fascistiska idee
Min nästa inlägg handlar om doktor bluff, en roman som handlar om fransk man som bodde i Afrika.
Han såg en del av Afrikanska folket  hade låg utbildning då utnyttjade situationen och åkte inom städerna och uppvisade sig som läkare, men han hade absolut inte någon läkare utbildning, på den tiden fanns heller google så att man söka om denna kunskaper via nätet det fanns inte nät..
Då en dag mannen gick till en stad i norra Afrika då såg det fanns där en sjukhus han gick där och presenterade sig doktor bluff.
läkarna frågade honom då han hade ingen erfarenheter hade inte denna utbildning  då dem bestämde att kolla vad han har gjort då doktor bluff åkte till baka till Frankrike och berättade för en vän då.. hans vän allt som mannen berättade via doktor falsk berättelse skrivit en roman som heter doktor  bluffs... doktor bluffs riktiga namn hette Albert.
vännen till doktor bluff frågade honom varför gjorde du så i Afrika*?, då doktor bluff  svarade alla som har mörkt hår är dumma och  alla som har blont hår är duktiga, då doktors bluffs vän sa jag ska bjuda dig till en plats ska bevisa dig jag vill inte svara just nu vad du har sagt,
Då nästa dag dem går tillsammans till en kaffe  då satte fyra män med mörkt hår, då han frågade doktor bluff kan du diskutera med en av dem som satte sig vid bordet?
Doktor bluff sa ja jag ska prata med dem sjuka män,
Då doktor bluff gick fram och började diskutera med dem  en av dem frågade doktor bluff varför har då så dåliga syns om oss?  då doktor bluff svarade det naturen som så,,  så att jag ska tänka så om er. en av dem frågade doktor bluffs hur många språk kan du? doktor bluff som hade väl rasistiska åsikter sa jag kan franske och spanska tå viktiga språket, en av mörkt hårig mannen svarade doktor bluff  vet hur många språk kan jag? doktor bluff sa hur många? mörkt hårig sa innan ska berätta för dig  ska säga det som händer i området som du tycker att alla är dumma folk bestämmer inte dem som har makt diktatorer ni stödjer dem och dem tar makten så vi är olika alla är inte dumma som du tycker..
Efter diskussion  en av mannen som hette oliver  svarade doktor albert bluff sade du är  två personer därför att du kan bara två språket, men jag är 18 personer så jag kan 18 språk. min vän kan 9 språk han är ju 9 person..  då vi ska säga en annan sak varför tycker du att alla som har mörkt hår är dumma  vet du det finns mörkt hår i kina, i japan i korea i asia och amerika även södra europa. Då doktor bluff svarade det lärde mig min mamma och min pappa alla som har mörkt hår är dumma  det är vi vita personen som är duktiga,,  en av mannen svarade doktor bluff du det kommer en dag du  se vad som ska hända, 12 år efter hitler attackerade hela europa och ockuperade frankrike....
............................................................................
 tänk alla har inte det som har idag även alla kan inte ha det som idag har alla människor lever i världen har en stjärna  om man blir orättvist behandlas då stjärnan kommer vända sig emot dem som gör det tar kanske lite tid, men stjärnan låter inte orättvisan kvar vara så som finns idag... Jag bodde i baghdad 1993 öppnade en restaurang  där en man anmälde mig  så att jag skulle inte öppna restaurangen under islamiska ramadan då till sist fick jag öppna, men under tiden jag var sur på rättegången som blev på den tiden min advokat hette abu ali  jag sa till en officer  du ska inte kräva oss att stänga restaurangen det kommer en dag denna domstolen kanske finns inte  kanske bli skrot plats,, då det som jag har sett i 2003 det var denna resultaten  alla orättvisa kan inte bli försvinna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar