fredag 16 november 2018

från mig till e-post adress vagledning@arbetsförmedlingen.se Hej på er, jag hoppas att allt är bra med er, min fråga angående om det nya regler som ni har gjort.




från mig till e-post adress vagledning@arbetsförmedlingen.se
Hej på er, jag hoppas att allt är bra med er, min fråga angående om det nya regler som ni har gjort.
Idag 2018.11.16 klockan 11:45 besökte arbetsförmedlingen storgatan 5 i Malmö för att hämta mina dagen teckningar då fanns två kvinnor med arabiska Palestina bakgrund som födde i Libanon med en kille till  dem tjejerna är mellan 24 och 27 år gamla killen också mellan 26 och 30 års ålder som brukar stå på receptionen mottagningen när man gå in på arbetsförmedlingen. vi kunde fånga bilder  och filmer på dem personerna tack för den svenska kvinnan som  kunde filma dem.
Tjejerna; hej vad kan vi hjälpa dig?
Jag: hej  jag vill ta ut mina dagens teckningar, också vill prata med någon om min ärende.
Dem tjejerna? Tyvärr vi har ändrat reglerna och vi har ingen att man skulle prata med någon här  vi ger inte ut till någon dagens teckningar, då du får inte, men du kan skriva här ditt namn och ditt personnummer så vi kan göra något åt dig, har du bank ide?
Jag: nej tyvärr jag har inte bank ide  har inte gjort bank ide, jag brukar lämna in aktivitets rapport varje månade.
Tjejen: har du ide kort med dig?
Jag; ja det har jag, då varsågod det är mitt ide kort, hon lägg fram ett litet pappret och står det på pappret namn, under står personnummer då hon skrev mitt namn och personnummer sedan lämnade till datorerna sedan lämnade hon till plats nummer 5 där hon sa det är okej, men innan hon skulle lämna till nummer fem hon gick till datorerna  gav mitt personnummer till en annan tjej där hon började skriva någonting via datorer visste inte vad hon skulle göra, därför att jag hade inte så mycket tid att ha kol vad hon skulle göra med det.. men jag sa till min halv syster dotter att ha kol på henne sedan hon ska lämna information då kommer på tidningarna eller på min hemsidan.
Det som var konstigt att höra och nytt för mig en av tjejerna sa på arabiska till andra ta person nummer från dem sedan skaffa inloggningar och lösenord jag visste inte vad menade dem tjejerna... allt inspelade med video.
mvh samuel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar