fredag 1 juni 2018

Snart val! Hur skulle din dröm regering se ut? Sverige har enormt många bra kandidater detta val, så inte så enkelt för mig. Men jag tror jag skulle vilja ha (om jag får välja själv) följande regering:


Snart val! Hur skulle din dröm regering se ut? Sverige har enormt många bra kandidater detta val, så inte så enkelt för mig. Men jag tror jag skulle vilja ha (om jag får välja själv) följande regering:

Statsminister : Ulf Kristersson
Vice Statsminister: Hanif Bali
Inrikesminister: Nyamko Saboni
Utrikesminister: Fredrik Malm
Jämställdhetsminister: Gulan Avci
Integrationsminister: Amineh Kakabaveh
Demokratiminister (Sverige behöver nån som värnar om demokratin): Ebba-Elisabeth Busch
Migrationsminister: Staffan Danielsson
Försvarsminister: Callis Amid
It minister (vi följer förra regering strategi) : Annie Lööf
Samordnings- och energi­minister: Maria Malmer Stenergard
Arbetsmarknads- och etablerings­minister: Johan Westerholm
Finans­minister: Tino Sanandaji
Civil­minister: Sara Mohammad
Finansmarknads- och konsument­minister, biträdande finans­minister: Elisabeth Svantesson
Justitieminister: Robert Hannah
Kulturminister: Lars Åberg
Miljö­minister: Jessica Rosencrantz
Närings- och innovations­minister: Bert Karlsson
Bostads- och digitaliserings­minister: Percy Nils Barnevik
Landsbygminister: Eskil Erlandsson
Infrastruktur­minister: Jakob Forssmed
Social­minister: Juno Blom
Barn och äldreminister: Jan Björklund
Utbildnings­minister: Paula Bieler
Minister för internationellt utvecklingssamarbete: Jonas Sjöstedt
EU- och handels­minister: Richard Jomshof

Vilket dreamteam 😍❤️
Och som stolt vänsterpartist 😎 - vill jag uppmana alla från Stockholm att ge sin röst till Amineh Kakabaveh! Sverige har inte råd med att förlora en så duktig riksdagsledamot!
Michael Gerard Helders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar