måndag 4 juni 2018

Bekir Rumi Inekci skrev en kommentar tidigare idag om att även icke troende muslimer kan ta illa upp om du är kritisk mot islam.






Bekir Rumi Inekci skrev en kommentar tidigare idag om att även icke troende muslimer kan ta illa upp om du är kritisk mot islam.
Har inte tänkt så mycket tidigare på det, men det fick mig tänka på hur jag har reagerat mot icke muslimer som har ett muslimsk ursprung - som indirekt eller direkt försöker tysta ner en - och uppenbarligen tar illa upp när man är islam kritisk - speciellt om man är som mig - vit och inte från mena. Jag är lite allergisk mot hyckleri - vilket kan få mig att överreagera! 🙈... Men med närmare eftertanke är vad Bakir skrev helt förståeligt, kommer man från ett djupt religiöst samhälle - så kommer religionen att sätta sig i ryggmärgen på ett eller annat sätt, och jag förstår det är fullt naturligt att de känner ett naturlig behov av att försvara islam - även om de bekämpar islamismen!
Gör mig väldig nyfiken på er som blivit befriad från alla religiösa skam och skuldkänslor!
Se här två kvinnor som befriat sig själva från de undermedvetna känslor man kan ha för att beskydda sin religion - de ser sanningen i vitögat!
Ladies and gentlemen Sara Mohammad Dilsa Demirbag-Sten 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar