fredag 19 april 2024

många folk genom socialtjänsten i malmö öster faktiskt en lögnare och mytoman organisation,flera av dem tar droger, idag jag har fått avslag från i Dawood ali

 


Mannen som har anknyttningar till ayatollas förklarade det spelar ingen roll om du har låg inkomst du måste hämna hos kronofogden för att vi kunna hjälpa dig ni kan läsa hans konstiga förklaringar . 

många m folk genom socialtjänsten faktiskt en lögnare och mytoman organisation speciellt i malmö öster flera av dem tar droger, idag jag har fått avslag från i Dawood ali den islamiska shiitiska ayatollahs anhängare  israel bobmade iran han blev galena med sin  f chef . Socialtjänst säger dem  finns för att hjälpa människor, men det är dem inte 

Vi sökte hjälp så att hjälpa mig betala hyran, dem tog beslut med sjukaste ideer 

BeslutMeny

Beslut

Beslut

Avslag ansökan enl 4 kap. 1§ SoL, förs.stöd

Berörda personer

Samuel

Beslutsdatum

2024-04-19

Beslutsperiod

Belopp

0,00

Beslutsmeddelande

Beslut 

Du, Samuel, får avslag på din ansökan om inkassokrav/skuld avseende hyra för april med förfallodatum 240328.

 


Varför får du detta beslut?

Du har den 9 april 2024 lämnat in en ansökan om inkassokrav/skuld från inkassobolaget Profina avseende hyra för april med förfallodatum 240328. I inkassokravet framkommer att du inte har betalt hyran med förfallodatum 240328 i tid till din hyresvärd Heimstaden och att du behöver betala in den senast 240416. I annat fall kan ansökan om betalningsföreläggande komma att inlämnas till kronofogdemyndigheten. 

 

Ekonomiskt bistånd till skulder beviljas restriktivt, det vill säga väldigt sällan och bara om det finns särskilda skäl. Ekonomiskt bistånd finns för att ge den som inte kan försörja sig själv en skälig levnadsnivå. En skälig levnadsnivå innebär att din ekonomiska situation ska kunna jämföras med en genomsnittlig låginkomsttagares ekonomi. Att en person med en låg inkomst har skulder är inte speciellt ovanligt. Därför kan skulder normalt inte ses som en så stor belastning att den skulle påverka levnadsnivån så mycket att den skulle hamna under vad som är skäligt. 

 

För att socialtjänsten ska kunna utreda om inkassobolaget skickat ansökan om betalningsföreläggande till Kronofogden, måste det göras en utredning för att se om det är den enda möjligheten för dig att uppnå en skälig levnadsnivå och om det skulle få allvarliga sociala konsekvenser för dig om skulden inte betalas. För att vi ska kunna göra detta behöver vi hämta in samtycke från dig för att prata med andra aktörer som anses vara nödvändiga för din ansökan. Om du inte gör detta har vi inte möjlighet att inhämta den information vi behöver för att veta om skulden gått vidare till delgivning och om den har en påverkan för att du ska uppnå skälig levnadsnivå. 

 

Vi ringde dig 240412 för att inhämta samtycke till att prata med din hyresvärd och inkassobolaget Profina avseende din hyresskuld/inkassokrav utan framgång. Vi skickade ett brev till dig den 240412 där vi skrev att vi behöver samtycke från dig till att prata med hyresvärd Heimstaden och inkassobolag Profina för att utreda vart i processen din skuld befinner sig i nuläget. Vidare fick du även information om att vi behöver prata med dig gällande alternativa lösningar som exempelvis avbetalningsplan. I brevet har vi också skrivit att om vi inte får in detta senast 240416 så har vi inte möjlighet att kunna utreda vidare. 

 

Du har inte lämnat in den informationen som vi har frågat efter. Därför har vi inte kunnat utreda vidare om inkassokravet exempelvis gått till delgivning och om betalning av din skuld är den enda möjligheten för dig att uppnå en skälig levnadsnivå. Utifrån detta bedömer vi att inkassokravet du lämnat in inte, i sig, utgör underlag som tyder på att skulden skulle kunna innebära att du inte uppnår skälig levnadsnivå. Det är därför du får avslag på din ansökan. 

 

 

Lag som beslutet grundas på 

Beslutet är fattat enligt 4 kapitlet 1 § socialtjänstlagen 

 


I tjänsten den 19 april 2024,

 👇👇👇👇👇👇

Jag har uppfattat att dem via öster anställde hezbollahs medlemmar som socialsekreterare  ni kan se dem  via deras avslag .

Ali Dawood för Riyam El-Moussaoui

Socialsekreterare

 

 

Hur man överklagar

Detta beslut överklagas hos Förvaltningsrätten i Malmö.

 

Tala om vilket beslut du överklagar och ange också varför du anser att beslutet är oriktigt och vilken ändring du vill ha.

 ja tala om deras lögnare och  sjuka beslut 

Bifoga handlingar eller annat som du anser stöder din uppfattning.

 

Överklagandet ska lämnas in eller skickas till Arbetsmarknads- och socialförvaltningen. För att överklagandet skall kunna prövas måste handlingarna ha kommit in dit senast inom tre veckor från den

dag då du fick ta del av beslutet.

 

Har ditt överklagande kommit i rätt tid kommer handlingarna att skickas vidare till Förvaltningsrätten.

Underteckna skrivelsen och uppge namn, personnummer, postadress och telefonnummer.

 

Behöver du fler upplysningar om hur man överklagar eller hjälp med att överklaga, ska du vända dig till handläggaren i ärendet. 

 

Uppgifter om vem som handlagt ditt ärende och datum för beslutet finns på beslutsmeddelandet.

Skriv ut

här är socialtjänsten i verkligheten .

👇👇👇👇👇👇👇

Varför ljuger en del socialsekretarare/handläggare i journalerna?

Runtom på nätet finns det många människor som har råkat ut för dem här handläggarna på socialkontoren här och var, som ljuger i anteckningarna om familjerna.

De skriver du har rätt att ansöka om hjälp, men gör avslag varje gång när man ansöker om hjälp, också skriver dem massor av lögnaktiga och på hittade saker. 

Jag förstår om det finns fog för det. Detta vill jag poängetera, men jag pratar om dem här som skriver rena lögner i journalerna.


Vad är det som gör att en del ljuger så? Vem granskar anteckningarna?


Många familjer har fått sina liv förstörda pga. handläggare som dessa. Och många vill inte ens erkänna felen.


Ni som varit med om det...hur har det gått till slut? Har handläggarna blivit fällda för det eller motbevisade? Har de förlorat sina jobb pga. att ha ljugit och förstört andra människor liv?

👇👇👇👇👇

Socialtjänsten ljuger på samma sätt nu som de gjorde för mig när jag var barn

Morgan Alling inför kvällens Debatt och efter gårdagens Uppdrag Granskning om de omhändertagna barnen:

BARNHEMSBARNEN ”Jag känner igen den ångest och den oro som barnen i reportaget visar. Känslan av vanmakt och att ingen vill ha en. Det som sårar en mest är när man inser att socialtjänst, fosterföräldrar och skolor ljuger för en. Det här handlar inte om ett tragiskt fall i Marks kommun, det finns 20 000 barn i Sverige som är omhändertagna av socialtjänsten, det är dags att göra en ordentlig genomlysing av hur barn har det i Sverige.” Det skriver Morgan Alling, skådespelare och författare till boken Kriget är slut som handlar om den egna barndomen.

Jag tittar på Uppdrag Granskning om de omhändertagna barnen och jag känner igen mig. Av olyckliga omständigheter hamnade jag tidigt på barnhem och slussades sen runt bland olika fosterhem. Mina första åtta år i livet slussades jag runt på tre barnhem, och fyra fosterhem. Jag känner igen den ångest och den oro som barnen i reportaget visar. Känslan av vanmakt och att ingen vill ha en. Det som sårar en mest är när man inser att socialtjänst, fosterföräldrar och skolor ljuger för en. Som när socialtjänsten skulle flytta mig från en fosterfamilj till ett barnhem men jag vägrade och rymde ut i en skog. Några veckor senare kommer damen tillbaka och berättar att jag ska få träffa min biologiska pappa och få pröva att bo hos honom ett tag. Jag blev naturligtvis glad och hoppade glatt in i bilen. När vi kommer fram till hans hus och jag rusar in så inser jag att det inte alls är min pappas hus, det är ett barnhem. När jag vänder mig om och ser på henne, så skriker jag rätt ut. Hennes ord har etsat sig fast. ”Vad skulle jag göra? Du ville ju inte följa med”

Det som gör mig mest beklämd när jag ser Uppdrag Granskning är hur socialtjänsten i Marks kommun inte tar ansvar för sitt misslyckande. De vet att de gjort fel men ljuger och skyller ifrån sig hellre än att rakryggat ställa sig upp och erkänna sina misstag och försöka ställa allt till rätta. De försöker rädda sitt eget anseende men deras tafatta försök blir kontraproduktiva – de framstår som lögnare istället.

Det här borde inte handla om kommunpolitikers prestige utan om barnens välmående. När det kommer till familjehemsplaceringar måste man lägga resurser på att bygga ett skyddsnät runt de utsatta barnen med psykologer och beteendevetare som kan förstå och tolka hur barnen mår och vad de behöver. Det räcker inte att socialtjänsten kommer och hälsar på en gång i halvåret och frågar barnen om de har det bra. Barnen kommer att svara ja. För att de inte vet vad som händer annars, för att de känner lojalitet, för att de vet vad som förväntas av dem, för att skydda sig själva.

Ska man få en bild av hur familjehemsplacerade barn faktiskt har det behöver man lära känna dem och träffa dem ofta, kanske en gång i veckan. Det låter kanske mycket, och det låter kanske som något som kommer att kosta mycket pengar. Men det är ingenting mot vad det kostar samhället att ta hand om alla de barn som far illa i sin barndom och som sedan växer upp och själva blir föräldrar, arbetskamrater och beslutsfattare. Skiten sprider sig, mönstren går vidare.

När jag hör den lille pojkens röst på en skrapig telefonlinje: -”Jag vill ha dig.” börjar tårar rinna och jag blir förbannad. Jag vill inte se fler sådana här reportage, jag vill inte läsa fler historier om barn som far illa och som ingen av dem som sitter på makten bryr sig om. För det här handlar inte om ett tragiskt fall i Marks kommun, det finns 20 000 barn i Sverige som är omhändertagna av socialtjänsten och det finns 380 000 barn som lever med alkoholiserade föräldrar. Som inte vet om mamma ligger full hemma när man kommer hem från skolan, som tassar förbi pappa när han har däckat i soffan av fyllan. Jag tänker på alla de som 1000-tals barn som mobbas i skolan, de som blir utnyttjade sexuellt, de som blir misshandlade hemma, de som lever med manodepressiva eller schizofrena föräldrar. Listan kan göras lång av folksjukdomar som drabbar våra barn och varje vecka läser jag om barn som tar skada som barnen i Uppdrag Granskning.

Det borde räcka med reportage nu för vi vet om att det är såhär. Det är inte enstaka fall, det här är ett samhällsproblem och det är en nationell katastrof att vi inte pratar om det. Jag vill höra vad politikerna tänker göra, för det hamnar där uppe till slut men när de hellre diskuterar om man ska få dra av för städerskan Rut eller ej då förstår man att det kommer ta lång tid innan nåt görs. Jag tycker det är dags att göra en ordentlig genomlysing av hur barn har det i Sverige.

Barn har inte valt sina föräldrar därför är det samhällets uppgift att hjälpa och skydda barn som far illa. Det får inte bli att kommuner, staten, myndigheter också kränker individer. Men görs det så måste felen rättas till direkt, skoningslöst, utan prestige.

https://www.svt.se





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar