söndag 18 oktober 2020

När ni möter de otrogna, slå av deras nackar tills ni har gjort en stor slakt bland dem”. Koranen

 









När ni möter de otrogna, slå av deras nackar tills ni har gjort en stor slakt bland dem”.
Koranversen ovan är en direkt referens till att halshugga Allahs fiender. islam ska döda vem som helst, men man ska inte kritiserar dem mental sjuka religionen, även i koranen finns en mullah kan knulla med vilken flicka som vill videon
Kort om den halshuggne läraren i Frankrike:
Den 47-årige läraren Samuel Paty skulle undervisa sina elever i yttrandefrihet. Han ville förklara att i Frankrike så var det lagligt att också smäda religion. Därför ämnade han visa en Muhammedkarikatyr.
Men inte för att reta upp eller provocera. Därför förklarade han på förhand vad som skulle ske och sa att de muslimska elever som ville var fria att lämna klassrummet. Trots det blev han senare utsläpad på en gata i Paris och halshuggen av en islamisk fanatiker, som helt uppenbart inte ansåg att fransk lagstiftning stod över sharia. En smädare måste dö lika mycket nu som fallet var på Profeten Muhammeds egen tid, och som fallet är överallt i den islamiska världen.
Det här är den andra islamiska halshuggningen i Frankrike. Den första var mordet på den 85-årige prästen Jacques Hamel, som fick halsen avskuren mitt under en mässa inne i sin kyrka av ISIS-jihadister.
Den franska republiken - stolt över sin strikt sekulära stat och sitt historiskt kristna arv - har, likt större delen av Västeuropa misslyckats i att hantera den muslimska massinvandringen. I likhet med Sverige så har Frankrike varit "naivt", även om Frankrike har en djupare nationalistisk ådra som sannolikt gör det troligare att Frankrike slår tillbaka med kraft när man väl väcks ur slummern.
Den slummer som hela Västvärlden har vaggats in i. Att detta dåd nu skett bedrövar mig. Jag kände samma sak när Islamiska staten bröt fram 2014 och när terroristdådet på Drottninggatan inträffade 2017. Inte bara en sorg utan en bedrövelse. Jag har nämligen ägnat så lång tid åt att varna för denna utveckling.
2007 skrev jag en bok som handlar om just detta, den har det talande namnet "Västvärldens möte med militant islam” (http://www.ronie.se/.../vastvarldens-mote-med-militant.../), där jag konstaterar att den muslimska massinvandringen till Europa kommer att få konsekvenser.
Jag började på allvar att intressera mig för detta ämne efter de danska Muhammedkarikatyrerna 2005. Responsen från många muslimer både i islamvärlden och i Skandinavien, var så hård, så aggressiv. Helt annorlunda än hur kristna kyrkor agerade i förhållande till Ecce Homo, som många kristna tog anstöt av.
Stora delar av de islamiska grupperingarna visade efter de danska teckningarna att de inte alls var politiska liberaler. De trodde inte på demokratin. Och de som inte agerade hårt eller aggressivt blundade bara men trodde likväl inte på demokratins fundament.
Det väckte mitt intresse för detta ämne och jag började skriva mängder av artiklar om islam och yttrandefrihet och konsekvensen för Europa om vi inte vaknade upp. Jag kom ingen vart alls. Ingen lyssnade. De första att inte lyssna var Kristdemokraterna, det parti jag då var medlem i (http://www.ronie.se/.../jag-och-jimmie-akesson-hade-ratt.../).
Den akademiska värld jag var en del av var det inte ens lönt att försöka får att lyssna. De stod på islamisternas sida. De hatade Lars Vilks och Kurt Westergaard (http://www.ronie.se/.../de-som-forringar-att-rakhmat.../).
Så jag gjorde mina egna grejor. Jag skrev min bok om detta ämne, jag fortsatte att inspireras av yttrandefrihetens främste apostel -- Thomas Jefferson.
Men den främste att varna var Samuel Huntington. Jag var för ung när diskussionen om islamisk massinvandring kom igång på allvar i slutet av 1980-talet. Huntington var en av få akademiker som höjde ett varningens finger: Han drog slutsatser från historien. Med islamisk massinvandring skulle Västvärlden inte överleva. Alla avfärdade honom. När jag pluggade bespottades hans namn av mina lärare.
Men allt som Huntington varnade för har visat sig vara helt rätt: Han konstaterade att islamisk identitet var starkare än såväl en sekulär som kristen västerländsk identitet. I takt med massinvandringen till ett historiskt kristet Europa skulle vår identitet pressas tillbaka, som fallet alltid varit överallt i historien där islam fått fäste. De första att falla skulle vara våra liberala ikoner, John Locke och Thomas Jefferson.De skulle inte ha en chans mot Muhammed.
Den som skulle klara sig längt var Jesus - då kristendomens styrka vida övergår liberalismens med sin djupa europeiska förankring. Men på sikt skulle även Jesus förlora mot Muhammed.
Historiens språk var tydligt, förklarade Huntington. De som inte trodde honom, skrev han, kunde göra ett experiment: När massinvandringen väl kommit igång, skulle de muslimska grupperna anpassa sig efter Europa eller skulle Europa anpassa sig efter dem?
Den frågan, förklarade han, skulle visa om han hade rätt eller inte. Och hans svar, uttryckt för nu 25 år sedan, var att han var helt övertygad om att de muslimska grupperna som kollektiv skulle hålla fast vid islams historiska identitet. Europa skulle vika sig, och förfallet börja.
Det var Samuel Huntington i mitten av 1990-talet. Alla avskydde honom. Men han hade helt rätt.
Det Europa nu behöver är vad jag sedan flera år tillbaka brunnit för att se växa fram -- ledarskap. Ledarskap redo att hantera den tid som nu är. Det blåser nämligen upp till storm i Europa. Men inga kaptener finns i sikte. Det bedrövar mig också.
Vill Europa överleva för vad det är, den västerländska civilisationens vagga, så måste kursändring påbörjas snarast. Det kräver politiker med framsyn och mod.
Ronie Berggren
Västvärldens möte med militant islam | Ronie
RONIE.SE
Västvärldens möte med militant islam | Ronie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar