lördag 31 oktober 2020

Islam är en fascistiska och våldsama religion bör fördjudas i västvärdlen



 Islam är en fascistiska och våldsama religion bör fördjudas i västvärdlen

Fortfarande finns det de som "står upp för Frankrike" men inte ser att det kunde hänt i Sverige istället då Koranen brändes här. Jag ser en enorm skillnad på hur Macron vs Löven reagerar och AGERAR på sådana händelser. Det kan inte bara bero på okunskap så varför agerar inte svenska regeringen som Frankrikes gör nu?

Om du ′′ förolämpar ′′ mig,
Jag sårade dig...
Om du förolämpar profeten,
Jag dödar dig...
Du, din familj, dina landsmän och västvärlden.
Män, kvinnor, barn...
Du är fienden. Och du är dig själv att skylla på.
Detta är islamisternas logik.
Islamistiska individer, organisationer och till och med politiska partier nuförtiden är mer eller mindre öppna om det. Efter varje terroristattack kan man läsa om offer som skyller på.
I Sverige stöder regeringen till och med organisationer som dessa, även om agendan är i allvarlig konflikt med våra kulturvärderingar och demokratiska principer som är grunden för vårt liberala samhälle. Ett samhälle som till och med låter sin fiende höras.
Jag har familj och vänner av all färg och form, från hela världen. Vissa är kristna, vissa är muslimer, judar eller något annat. Vissa är agnostiker eller ateist som jag.
Vissa går till kyrkan eller moskén, andra inte. Vissa är troende, andra bara av tradition.
Ingen är fundamentalistisk och de håller alla sin religion för sig själva.
Det som definierar mina vänner, förutom att de är trevliga människor och på något sätt berikar mitt liv, är att de alla är bra människor. De respekterar andra människor, av alla färger och etniska grupper. De respekterar mångfald och lika rättigheter. För svarta, kvinnor, homosexuella och andra.
Mina vänner kan se skillnaden mellan rätt och fel. Bra eller dåligt.
Om du inte håller med eller bråkar, använder du din röst, inte våld.
Om du behöver våld eller hot för att främja dina argument eller tro, är du inte min vän.
Du är bara ett rövhål.
Jag föreslår att ni drar åt helvete och håller er utanför mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar