tisdag 10 december 2019

Tänkvärt.... Mannen vet inte att det finns en orm där nere.


Tänkvärt....
Mannen vet inte att det finns en orm där nere. Kvinnan vet inte att en sten krossar mannen.
Kvinnan tänker - Jag kommer att ramla och jag kan inte klättra upp för då biter ormen mig. Varför kan inte mannen ta i lite mer och dra upp mig?
Mannen tänker - Jag har så ont! Men jag tar i allt vad jag kan. Varför kan inte kvinnan ta i lite mer och klättra upp?
Lärdomen från denna lilla historia är att vi inte kan se hur mycket press någon annan har på sig, och du kan inte heller se smärtan någon annan går igenom. Det är så livet fungerar, oberoende om det handlar om jobb, familj, vänskap eller något annat.
Med det i åtanke så bör vi alla försöka förstå varandra lite bättre, jobba på att sätta oss in i andras situationer och kommunicera tydligare.
Att bry sig och försöka förstå någon annan är viktigare än vad man tror...
Dialog är allt, håller med
Utan den finns inget


Dialog med omtanke att förstå och att vilja hjälpa
utan baktanke är så vackert 

Dock ovanligt i dagens självcentrerade
ego samhälle, jag, jag, jag

Dock är det en resa att göra att våga släppa rädslor, prestige mm
och visa hela sig själv sårbar inför varandra

Når man di byggs styrka och förståelse av rang mellan de tu 💪
Och den har vi Maria
big time 😊
Tacksam för detta💕

Dricker kaffe här och spelar DJ Tiesto så grannarna HÖR 😊
(med tejpade glasögon på skallen)

VI är bäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar