tisdag 3 december 2019

Den 2017.09.21 jag hade tid med Hannele Landen den nazistiska äldre kvinnan i Malmö.





Den 2017.09.21 jag hade tid med Hannele Landen den nazistiska äldre kvinnan i Malmö.
Vi diskuterade om framtids arbete så kommer  alla diskutionen under denna skrivelsen som jag kunde inspelas via en liten doldkamera.
Jag! Hej Hannele,m hur mår du?
Hannele! hej Samuel vad har du gjort under tiden?
Jag!  har ingenting jag blev avstängt från jobb och utvecklingsgarantin, men jag har fått en ny handläggare på arbetsförmedlingen kanske kunna gå tillbaka, därför att jag har inte brötit mot arbetsförmedlingens regler överhuvuttaget, Jag varit precis på god tid på min praktikplats, utbildnings plats öven jag har sökt jobb hela tiden  jag anser att jag har uppfyllt hela arbetsförmedlingenskrav.
Hannele! det är vi som ska ta beslut om du skulle gå tillbaka till jobb och utvecklingsgarantin eller inte,  Nej det menar vi inte du får inte gå tillbaka det du är i ordning jag blev förvånade över att arbetsförmedlingen skulle hjälpa dig så att gå tillbaka till dina jobbrättigheter där ju du är i ordning.
Jag! vad betyder  i ordning? är det en typ av straff? som ni gör mot mig därför att jag är en av  iranska regimkritiker och har politiska aktivister via sociala medier det är ju en politiska beslut mot mig här.
Hannele! det som jag sa du är i ordning och du absolut får inte gå tillbaka till din jobbrättigheter,  jag måste prata med din nya handläggare så att inte kunna hjälpa dig så att gå tillbaka till jobb och utvecklingsgarantin, jag och madeleine Olsson har pratat redan med arbetsförmedlingen dem får inte hjälpa dig utan vår tillstånd.
Jag! det betyder att det är ni som ligger bakom det avstängningen mot mig via arbetsförmedlingen?  om det finns en lag som alla skulle har samma rättigheter i Sverige då jag borde polisanmäla er, om det finns inte sånt lag då man skal inte göra någonting.
Hannele! jag har sagt redan du kan inte polisanäla myndighetenspersonal i Sverige poliseb tar inte emot din anmälningar mot oss.
Jag! det betyder att i det svenska lagen finns diskrimineringar mot olika folkgrupper? det som du säger en typ av diskrimineringar inom svenska lagen? du säger lagen låtter inte så att man kunna polisanmäla  personen som jobbar inom myndigheten i Sverige även om personen har gjort tjänstfel?  Du måste veta jag inspela allt vi pratar om ska får se är det sant som du säger?
Hannele! vi har olika lagstiftningar i Sverige, och lagen handlar om olika saker, så det är myndighetensbeslut om att du ska bli avstängt från jobb och utvecklingsgarantin då vi meddelade dig från myndigheten.
Jag! jag tror inte det är ni som gör så det är dåliga och rasistiska personen som gör så och försöker så att skylla på myndigheten så att man tänka sig det är hela myndigheten som ligger bakom det svårigheten, det som jag sa det är nazisiterna och rasisterna som lyckade ta sig i myndigheten  gör så man kan absolut inte beklaga hela myndigheten. Dena beslutet kommer från nazisterna och rasisterna inte hela myndigheten.
Hannel! vi hörs tiden är slut vi skickar ett brev till dig och boka en ny tid med dig.
hej då.
Jag! hejdå.
Obs vem är hannele Landen och vilken bakgrunder har hon så kommer snart, också vem är madeleine Olsson och hur uppvuxit och vilken bakgrunder har hon då kommer snart dyker upp.
في 2017.09.21 ، قضيت وقتًا مع Hannele Landen ، المرأة الأكبر سنًا النازية في مالمو.
ناقشنا حول عمل المستقبل ، لذلك كل النقاش خلال هذه الرسالة يأتي أنه يمكنني تسجيل عبر كاميرا صغيرة مخفية.
I! مرحباً هانيلي ، كيف حالك؟
Hannele! مرحبا صموئيل ماذا فعلت في هذه الأثناء؟
I! ليس لدي أي شيء تم استبعاده من الوظيفة وضمان التطوير ، لكن لديّ مدير جديد في مكتب التوظيف قد أكون قادرًا على العودة ، لأنني لم أخالف قواعد خدمات التوظيف على الإطلاق ، لقد قضيت وقتًا جيدًا في فترة التدريب ، حيث حصلت على تدريب تقدمت للحصول على الوظيفة طوال الوقت الذي أشعر فيه أنني استوفيت جميع متطلبات التوظيف.
Hannele! نحن الذين سنقرر ما إذا كان يجب عليك العودة إلى العمل وضمان التطوير أم لا ، لا لا نعني أنه يجب عليك عدم الرجوع إلى ما أنت من أجله فوجئت بأن مكتب التوظيف سيساعدك على العودة إلى حقوق عملك اين انت بالترتيب
I! ماذا يعني؟ هل هو نوع من العقاب؟ كما تفعل معي لأنني واحد من منتقدي النظام الإيراني ولدي ناشطين سياسيين عبر وسائل التواصل الاجتماعي ، إنه قرار سياسي ضدي هنا.
Hannele! ما أخبرتك بأنه جيد ويجب ألا تعود على الإطلاق إلى حقوقك الوظيفية ، يجب أن أتحدث إلى مديرك الجديد حتى لا تكون قادراً على مساعدتك في العودة إلى العمل وضمان التنمية ، لقد تحدثت أنا ومادلين أولسن بالفعل مع مكتب التوظيف قد لا يساعدك دون إذننا.
I! هل هذا يعني أنك تقف وراء هذا الإغلاق ضدي عبر مكتب التوظيف؟ إذا كان هناك قانون يقضي بأن لكل فرد نفس الحقوق في السويد عندما يتعين عليَّ إبلاغ الشرطة ، إذا لم يكن هناك قانون من هذا القبيل يجب ألا تفعل شيئًا.
Hannele! لقد قلت بالفعل لا يمكنك الشرطة الشرطة في السويد الشرطة لا تتلقى إخطاراتك ضدنا.
I! هل هذا يعني أنه في القانون السويدي يوجد تمييز ضد المجموعات العرقية المختلفة؟ ما تقوله نوع من التمييز داخل القانون السويدي؟ أنت تقول إن القانون لا يبدو صحيحًا بحيث يمكنك الإبلاغ عن الشخص الذي يعمل داخل السلطة في السويد حتى لو كان الشخص قد ارتكب خطأ في الخدمة؟ عليك أن تعرف أنني أسجل كل شيء نتحدث عنه لنرى هل صحيح أنك تقول؟
Hannele! لدينا قوانين مختلفة في السويد ، والقانون يتعلق بأشياء مختلفة ، لذلك فإن قرار الهيئة هو أنه يجب أن تتوقف عن العمل وضمان التنمية عندما نخطرك بذلك.
I! لا أعتقد أنك أنت الذي تفعل ذلك ، فالشخص السيء والعنصري هو الذي يفعل ذلك ويحاول إلقاء اللوم على السلطة لتخيل أنها السلطة الكاملة وراء تلك الصعوبة ، وما قلته هو أن النازيين والعنصريين هم الذين نجحت في الحصول على السلطة حتى لا تستطيع على الإطلاق الشكوى من السلطة بأكملها. هذا القرار يأتي من النازيين والعنصريين وليس السلطة بأكملها.
Hannel! نسمع أن الوقت قد انتهى ، ونرسل لك رسالة ونحجز وقتًا جديدًا معك.
مرحبا بعد ذلك.
I! وداعا.
لاحظ من هو hannele Landen وما هي الخلفيات التي لديها حتى الآن ، وكذلك من هو مادلين أولسون وكيف أثيرت وما هي الخلفيات التي ستظهر بعد ذلك.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar