lördag 27 juli 2019

Jag är otroligr arg, och vill bara beklaga mig.


Jag delar Amanda Hanssons frustration och inlägg.
Hon har blivit utsatt för sexistisk kränkning då han har valt en viss klädkod som av en del patriarkala och sexistiska män anses vara synd. Detta borde vara en angelägen fråga för socialliberala feminister men de är ju förstås upptagna med att ta på sig slöja och kedja sig fast runtom kring moskéer för att dessa sexistisk-patriarkala individer fritt kan utöva sin tro.
Inom islam är det en vedertagen princip att de troende ska påtala syndare och otrogna vid synd om helvetens flammor. Detta ska man i första hand göra med ord och sedan med gärning, d.v.s. med våld.
Amanda Hansson‎ till Skånetrafiken
Igår kl. 15:47 ·
Jag är otroligr arg, och vill bara beklaga mig.



Idag så gick jag på buss 3 på södervärn (11.05 EXK 069) i Malmö. En väldigt varm dag (27 grader) så därför har jag, som vilken annan människa som helst, anpassat kläder efter väder’. Jag har på mig ett par shorts och en topp som har en rosett knuten där framme. Jag går på bussen, skannar min biljett men plötsligt hejdar busschauffören mig. Han säger ”kan jag få prata med dig?” Och jag bara ????? Va? Då säger han ”du kan inte gå klädd så på våra bussar” och jag bara ”vad snackar du om?” Varav han svarar ”du får klä på dig, du visar alldeles för mycket” (redan här KOKAR jag av ilska). Busschauffören börjar snacka om någon policy som absolut inte existerar. Jag fortsätter ifrågesätta, och han säger att jag inte får åka med om jag inte klär på mig. JAG ÄR RASANDE. Jag går av bussen för oavsett om jag vill stanna kvar i ren protest var jag så arg så jag ville bara skrika och gråta. Jag ifrågasätter vad det är för ”jävla sexistiskt skit” och går ifrån. Jag har ALDRIG i hela mitt liv känt mig såhär förnedrad någonsin, och att det ska ske i offentlig miljö på en buss gjorde mig vansinnig. Jag ringde er på Skånetrafiken och anmälde och hon i växeln beklagade och säger att det jag minst kan få är en ursäkt.

Tack och hej mvh arg tjej 🙂
Eventuell klädpolicy gäller väl chaufförerna, inte passagerarna! 😠
 Amanda, jag är med dig. Dock är detta Sverige som regeringen har krattat i manegen för i så många synvinklar. Åker man från den första “feministiska” regeringen till Iran i huckle så är det inte konstigt att chauffören känner att han nu kan anamma Sharia-lag i Sverige, eller hur?
kära amanda du borde polis anmäla den idioten som varit så elaka mot dig det är ju kränkande, det är fruktansvärt så att man skulle försöka islamisera Sverige och  kräva sina sjuka  regler mot en svenska... tyvärr politikerna sitter tyst och tänker inte på Sveriges framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar