måndag 11 februari 2019

"Det jag ser inom Socialdemokraterna är ingen vacker syn om man vill motverka hedersförtryck och våldsbejakande extremism. Tills man gör upp med detta internt kommer partiet att vara en del av problemet och inte lösningen."



Magnus Ranstorp
"Det jag ser inom Socialdemokraterna är ingen vacker syn om man vill motverka hedersförtryck och våldsbejakande extremism. Tills man gör upp med detta internt kommer partiet att vara en del av problemet och inte lösningen."
___________

Personligen anser jag det är bra med en statlig imamutbildning, tycker till och med det kan vara en god idé med statliga moskéer. Idag är det fritt fram för totalitära islamistiska regimer att bygga moskéer i Sverige, och därmedäven sprida sina antidemokratiska ideologier här. Jag tror det skulle ha varit mycket sundare att förbjuda dessa, och istället låta staten ha kontroll över vad som lärs ut i landets moskéer
Vad jag däremot inte tycker är ok, är för landets största politiska parti ha nära samarbete med muslimska brödraskapet - med muslimska brödraskapet menar jag i detta fall Islamiska förbundet, Sveriges unga muslimer, studieförbundet Ibn Rushd och Sveriges muslimska råd. Då stödjer man i praktiken våldsbejakande extremism och undergräver demokratin i Sverige. Inget politisk parti ska ha samarbete med antidemokratiska krafter - det borde vara en självklarhet! Och på sådan sätt står det klart att Socialdemokraterna är en stor del av problemet i Sverige!
Personlig åsikt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar