fredag 9 november 2018

Du pratar hela tiden om kurdistan sjalvständighet utan att ge någon bättre resultater .


Du pratar hela tiden om kurdistan sjalvständighet utan att ge någon bättre resultater .
Jag ska förklara för dig hur skulle folket bestämma sig att göra självständigheter under en diktatoriska regimarnas styrande området.
1- bra och starka försvar skaffa bättre militära och måste ha moderna vapen.
2- bättre och  diplomatiska med omvärlden specillet med dem världens största makterna.
3- bygga bättre trovärdigheter mellan regeringen och folket vara ärliga mot sitt folket.
De bara 3 exepmelar som jag skrivit om.
Hur herr massoud barzani kan göra kurdistans självständighet när han själv är inte ständighet. Idag finns mer än 8 turkiska militära baser i kurdistan regionen, dem turkiska militära basen ligger alltid i området som är under barzanis kontroll?
---
Jag sa först jag är inte Pkk bara några gånger träffade pkk ledarna med israeliska tv kanal 2.. jag menar inte att det pkk är felfritt, men om man jämföra pkk med andra kurdiska politiska partiet då kurdistans arbetare parti har mindre felaktiga som andra parti har. Pkk har inte gjort Ingen nationell förräderi,men barzani och talabani har gjort många gånger nationell förräderi mot sina nationen Kirkuk 2017 Shengal 2014 , 31 augusti 1996 ock tills idag.
Pkk när utbilda någon av kurdiska ungdomar ungdomarna bli helt starka och med starka självförtroende, men barzani och andr politiska partiet har inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar