onsdag 4 juli 2018

Jag tycker jag att ett religiöst regim medför bara elände för samhällen i hela världen.



Jag tycker jag att ett religiöst regim medför bara elände för samhällen i hela världen.

Året är 2018, det tekniska utvecklingen har avslöjat hur fel har religionerna om naturen och universum. Att hålla på och begränsa tänkare och vetenskaps män inom religion ramar leder samhället i utvecklingens motsatta riktning.

Jag tycker att mujahedin e khalq är ett alternativ för att kunna fria  Iranska folket från mullah regimen.Vi ska veta den iranska organisationen folket mojahedin  khalq  är en stor och väl organiserade och iranska regim väldigt rädda för denna organisationen.

men hus ska dem bli i framtiden när dem ska ta makten vet vi inte, men signalerna som man får iranska folket har väldigt förändrat sig  och irans framtiden  bli pluralism och det kommer att alla organisatonen politiska partiet delta i iranska framtiden, och dem kommer och påtvingas att samarbeta tillsammans för att bygga en iranska demokrati i framtiden.

Eller den som inte har makt har tolerans för andra idéer.

Kom ihåg Erdogan i början av sin makt

Eller khomeyni som skulle se till att även komminister skall få plats i samhället.

Makt korrumperar, och makthavare har ofta gamla "skulder" att betala till de som hjälpt dem till makten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar