onsdag 4 juli 2018

Bristen på granskande objektiv journalistik är i Sverige nästan ett demokratisk problem i mina ögon - allt för ofta sysslar journalister med agendajournalistik - vilket i längden leder till polarisering och är allt annat en positivt.


Bristen på granskande objektiv journalistik är i Sverige nästan ett demokratisk problem i mina ögon - allt för ofta sysslar journalister med agendajournalistik - vilket i längden leder till polarisering och är allt annat en positivt.

Varav det stora behovet av uppdrag granskning och deras program!
Janne Josefsson om Ali Fegan
"När jag fick reda på att Ali skulle bli programledare för ”Uppdrag granskning” tänkte jag att bättre val finns inte. Han är en otroligt skicklig reporter och hans ansvarsintervjuer är lysande. Dessutom väjer han aldrig för att ta upp kontroversiella frågor. Ali är en fri och obunden journalist av högsta klass. Det är en fantastisk rekrytering och jag önskar honom och programmet all lycka, säger han i ett pressmeddelande."
Vad skulle du vilja se uppdrag granskning granska?
https://www.aftonbladet.se/a/yvM0kE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar