tisdag 17 mars 2020

Uppdatering om Corona/Covid-19


Uppdatering om Corona/Covid-19

1. Jag kommer inte längre ge intervjuer till media som låser artiklar och tar betalt för dem. Jag menar att samtliga kommuninvånare ska kunna ta del av informationen. Håll koll på kommunens hemsida eller här på min fb gällande uppdatering.

2. Vi planerar just nu för att kunna stänga ner skolor om det behövs. Samtidigt organiserar vi så att förskolor och skolor kommer att kunna hålla öppet för de barn vars föräldrar har en samhällsbärande funktion.

3. Vi kommer under veckan ut med information om organiserad volontärsverksamhet. Detta är under organisation mellan kommunen och FRG (Frivillig resursgrupp)

Våra prioriteringar ligger fortfarande fast. Skydda riskgrupper samt att fördröja och begränsa virussmittan för att underlätta för vården.

Håll humöret uppe. 👍🏻

·
 Instämmer Christian, det är skamligt att ta betalt för den typen av artiklar. Var finns moralen hos massmedia? Grrrr,,Alltså jag vill flytta till din kommun 😂Helt rätt inställning 💪💙🇸🇪
Rätt man på rätt plats! Även om jag skulle vilja se dig på mycket högre mandat! 🇸🇪🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar