onsdag 21 november 2018

Flickor ska inte vara gifta. Barn ska få vara barn och det är vårt ansvar att kämpa för barns rättigheter. Alla barns rättigheter!


bra tack liberalerna
Flickor ska inte vara gifta. Barn ska få vara barn och det är vårt ansvar att kämpa för barns rättigheter. Alla barns rättigheter!
Förbud mot barnäktenskap klubbat!
Tack till alla ideella organisationer myndighetspersoner och politiker som har drivit kampen mot barnäktenskap tillsammans med GAPF! 

Små flickor ska inte vara gifta med gamla gubbar!

Idag har jag och Juno Blom debatterat totalstopp för barnäktenskap - aldrig igen ska flyktingflickor som kommer till Sverige för skydd anses vara gifta! Nu kl 16.00 så klubbar vi igenom lagen som börjar gälla från den 1 januari.

Detta är den enskilt största segern som jag har haft i Sveriges riksdag och jag lovar - jag tänker inte ge mig förrän vi stoppar månggiften, tvångsäktenskap, hjälper hem flickorna som förts bort och stoppar hedersvåld mot hbtq personer. 

Idag är jag stolt och nöjd men långt ifrån klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar