tisdag 29 mars 2022

Människornas beteende är 100% i konflikt med sina tro , religion och övertygelse

 


Människornas beteende  är 100% i konflikt med sina tro , religion och övertygelse. om jag skulle inte se på mina ögon kan inte tro att dett bankonto är ditt själv bär islamiska slöjan??


Så det är väl roligt  jag läste tidigare en bok om zigmund freud  som träffade en kvinnliga präst som hette renate.

Freud frågade reante vad gör hon där, hon sa skulle prata med gud. Freud sa vet du vad hände bakom bergen?  renate sa vad hände?

Freud har du inte läst på tidningen?

Renate svarade nej jag tror inte på något som jag skulle inte se på mina ögon.

Freud skrattade och sa Renate hur kan du tror på en gud ett paradis som du har inte sett på dina ögon?

Renate svarade det står ju på en  bok.

Freud svarade detta händelse står ju på en tidning. 

Renate boken skrivit av en profet 

Freud  händelsen skrivit av en journalist. Vet du Vet du att religionen du tillhör bara är en illusion?  Ni lever mer med vidskepelse.

Vet du att du driver en falsk fantasi?

Renate: tystnade några minuter och sa om du har tid kom till kyrkan pappa kan svara alla dina frågor.

Freud sa behöver inte  lyssna på något som finns inte  det räcker att jag har förstått att  ni lever med en helt osanningens fantasi och jag som är psykolog  har undersökt i flera år just nu jag vet att jag tog rätt beslut. 

En tro hos en person hans hennes beteende avslöjas att det finns någonting som man kan tjäna pengar på denna vägen,,,    mvh Samuel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar