söndag 28 oktober 2018

"Amineh Kakabaveh menar själv att konflikten bland annat handlar om synen på hedersvåld. Hon tycker att Vänsterpartiet är toppstyrt och icke-demokratiskt.


"Amineh Kakabaveh menar själv att konflikten bland annat handlar om synen på hedersvåld. Hon tycker att Vänsterpartiet är toppstyrt och icke-demokratiskt.
– De vill ta ifrån mig min yttranderätt. Men jag har faktiskt inte drivit annat än vad kongressen och de flesta i Vänsterpartiet tycker. De tycker inte att hedersförtryck och islamistisk fundamentalism ska finnas, det vet jag.
Hon håller inte med Aron Etzler om att hon inte sökt goda relationer med andra i riksdagsgruppen eller partiet och säger till Expressen att hon efter valet har skickat två brev till kollegerna i riksdagen och ledningen – men inte fått något svar.
– När de inte svarar, hur ska jag kunna söka mig till dem? När en grupp mobbar en och det pågår så länge? De vågar inte säga exakt vad det här handlar om. Men svenska folket och medlemmarna har valt mig – inte dom, säger hon. "
https://www.expressen.se/nyheter/v-ledamoten-kraver-omrostning-vill-delta-i-riksdagsarbetet-igen/?fbclid=IwAR1RrkHRX1lKrRl5O_apQpCgss3VS_AQUhf0pSP38SRYyq1d12g5vv3Yp2s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar