tisdag 4 september 2018

Idag 04.09.2018 gick jag till arbetsförmedlingen stora gatan 5 i Malmö. klockan var 11: 15 då fick vänta några minuter då en kvinna står på informationen,


Idag 04.09.2018 gick jag till arbetsförmedlingen stora gatan 5  i Malmö. klockan var 11: 15 då fick  vänta några minuter då en kvinna står på informationen,
Kvinnan; vad kan jag hjälpa dig vad har du för ärende? 
Jag: jag måste prata med en handläggare jag vill uppgifter om min handläggare.
Kvinnan: du måste veta idag och igår många blev arbetslösa  vi har väl många ny inskrivningar idag du måste vänta mellan 70 och 80 minuter för att kunna komma fram för att prata med en handläggare.
Jag: Jaså är alla blev sparken från sitt jobb?
Kvinnan: nej det vet jag inte och kan inte ge uppgifter om vad som hände med dem som blev nys arbetslösa..
Men du kan få (F) för att få snabbare hjälp om du kan inte vänta så lång tid,
Jag: ok tack den snabbare är bättre  jag har en annan sak som ska göra idag.
Då fick vänta mellan 30 0ch 50 minuter då kom fram min tur nummer då gick till en äldre kvinna.
Jag; hej det är min ide kort.
Kvinnan: ja tack vad kan jag hjälpa dig med?
Jag: jag vill uppgifter om min handläggare.
Kvinnan: ok vänta lite jag ska fixa, då hon tog mitt ide kort och skrivit in mitt (prsnr) hon  det är din handläggares namn som du kan skicka e-post till henne är bättre också du kan ringa till henne och fråga henne..
Jag: tack så mycket ha det en trevlig dag.
kvinnan: detsamma hejdå-.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar